Зелений туризм в Україні здатен приносити громадам мільйони
Мільйон на зеленому туризмі в Україні заробити цілком реально, але для цього потрібно об’єднати зусилля власників агросадиб і всієї громади. Про це розповів експерт з розвитку туризму в громадах Сергій Толстіхін під час вебінару на тему: “Як заробити мільйон на зеленому туризмі” від проекту “CowBoyky: Український Дикий Захід”, пише SEEDS.
За словами експерта власники агросадиби – не єдині гравці на ринку зеленого туризму. Окрім них є ще безліч обов’язкових учасників.
“Це не тільки різні музеї, архітектурні чи історичні пам’ятки. Це і фермери, які можуть проводити різноманітні дегустації чи майстер класи, народні майстри. Всі гравці, які є – всі вони частинки цього туристичного ринку.
Громадські організації, а їх є багато в нашій країні, які займаються розвитком зеленого туризму. Співпраця з ними є також бажаним елементом розвитку сільського туризму.
Найвища мета – створення кластерних моделей на рівні громади”, – переконаний Сергій Толстіхін.
Перед тим, як розпочинати власну справу фахівець радить чітко з’ясувати для себе: хто хоче скористатися послугами агросадиби, і що саме ці люди хочуть побачити під час відпочинку в селі.
На думку експерта з розвитку туризму в громадах, для створення агросадиби потрібно лише кілька компонентів, 2 з яких вже є у всіх мешканців сільської місцевості – нерухомість і персонал.
У такому випадку не потрібно будувати приміщення – агросадибою стане особиста хата, не треба наймати людей, як у міні-готелі. Принаймні на початковому етапі працювати може особисто кожен власник садиби і його родичі.
Але перш за все потрібно оцінити потенціал садиби – які ресурси вона може запропонувати туристам, радить експерт.
“Я їх ділю на зовнішні та внутрішні. Внутрішні ресурси – це ваші особисті ресурси, вашої садиби. Вмієте готувати – у вас є ресурс кухаря. Вмієте проводити майстер класи – у вас є ресурс аніматора.
Чи є можливість з’їсти свіжі овочі чи фрукти, взяти участь у сільськогосподарських роботах, чи організовує садиба власні заходи (фестивалі, пленери) – все це ваш внутрішній ресурс.
Але є і зовнішні ресурси – це ресурси вашого оточення, вашої громади. Всі культурні пам’ятки культури, архітектури, музеї. Вам потрібно ретельно вивчити що є поряд з вашою садибою, і може навіть створити мапу, або розробити певний веломаршрут.
Навіть інші садиби – це ваш зовнішній ресурс. З ними потрібно “запартнеритись” і пропонувати їх як вже свою послугу. Кожна садиба точно не зможе все робити. Хтось робить домашнє пиво, хтось – вино, а хтось виробляє сири. Але ваша садиба вже може пропонувати цю послугу як власну”, – радить експерт з розвитку туризму в громадах Сергій Толстіхін, додаючи, що це не тільки взаємовигідно – це загальна успішна практика у всьому світі.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!