Збільшення маржинальності зернових та олійних може знизити площі під овочами в Україні – думка
Фактором, який може спричинити зниженя площ під овочами в поточному році, є ситуація у секторі зернових і олійних, де виробники отримали набагато вищу маржу.
Таку думку висловила директорка з розвитку Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Катерина Звєрєва в коментарі виданню Агравері.
“У 2021 році спостерігалася тенденція скорочення площ під овочами борщової групи (окрім площ під картоплею, яка була дорогою декілька років поспіль) через низку причин. Серед головних можна назвати аграрні ризики та погодні умови, які впливають на розвиток хвороб та якість і обсяг врожаю. Ще однією причиною стало зниження прибутковості вирощування овочів. Наприкінці сезону частина виробників вже заявляли про плани скорочення площ під овочами і збільшення площ під зерновими у 2022-му році, зважаючи на те, що при вирощуванні зернових рівень ризиків нижчий, а ціни на зернові та олійні стрімко зросли — прибутковість вирощування зернових з гектару майже наблизилася до прибутковості овочів борщової групи”,- зазначає Катерина Звєрєва.
Як зазначається, в Україні за рік ціна на традиційну п’ятірку «борщових» овочів, згідно офіційних даних, підвищилася на майже 54,1%, капуста подорожчала на 63,9% — до 8,3 грн/кг з 5,07 грн/кг; цибуля — більше ніж удвічі (110,9%) — до 10,6 грн/кг з 5 грн/кг; буряк — приблизно удвічі (102,9%) — до 10,5 грн/кг з 5,2 грн/кг; морква — майже на половину (49,4%) — до 9,1 грн/кг з 6,1 грн/кг.
“В той же час, якщо подивитися на ціни, фіксовані моніторингом EastFruit, то у 2021 році овочі борщового набору здорожчали в середньому у 2,6 рази порівняно з груднем 2020 року. За даними аналітиків EastFruit, оптові ціни на моркву вищі за торішні вдвічі, ціни на цибулю — у два з половиною рази, ціни на білокачанну капусту — втричі та ціни на буряки столові – теж утричі. Лише продовольча картопля з товарів борщової групи подешевшала — оптові ціни знизилися майже на треть у порівнянні з попереднім роком. Та щоб успішно продати, варто враховувати і необхідність інвестицій у якісний посадковий матеріал, і захист від агроризиків та шкідників, і подальше якісне зберігання отриманого врожаю. У цих відмінностях і проявляються конкурентні переваги виробників і в 2021, і в наступному 2022 році. Ще однією знаковою подією для всього агроринку стало відкриття ринку землі. Через це гроші, які овочівники могли б вкласти, наприклад, у доробку своєї продукції або нові системи захисту врожаю та зберігання, вони інвестують у купівлю землі, — зазначає Катерина Звєрєва.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!