Залізничні перевезення аграрної продукції: що зміниться у 2022 році?
Восени минулого року тарифи “Укрзалізниці” на вантажні перевезення помітно зросли. Це, зокрема, призвело до того, що аграрії зазнали додаткових витрат на суму 3 млрд гривень. Наразі представники аграрного бізнесу, Мінагрополітики та АТ “Укрзалізниця” ведуть перемовини щодо оптимізації ситуації, повідомляє SEEDS.
Аграрії занепокоєні, що ситуація може повторитися у 2022 році, коли виробники минулого року не змогли спрогнозувати надвисокі тарифи на залізничні перевезення, що позначилось на ефективності роботи компаній.
“У бюджеті сільгоспвиробники закладали 5 тис. грн/га на вартість перевезень, у результаті заплатили 10 тис. грн/га. Повторення ситуації вб’є галузь”, – зазначила Катерина Рибаченко, генеральний директор компанії “Агро-Регіон” у коментарі для видання AgroPortal.ua.
Утім, надія на продуктивний діалог між перевізником та бізнесом є. Наприкінці року керівник “Укрзалізниці” Олександр Камишін ініціював впровадження проєкту раннього відповідального планування вантажних перевезень, щоб віднайти баланс між попитом і пропозицією перевезень. Це дозволить представникам аграрного бізнесу точно спланувати вартість та терміни виконання укладених форвардних контрактів у новому маркетинговому році.
Попри це, планам можуть завадити обмеженнями щодо перевезення зерна до портів.
“Ми маємо спроможність 2200-2500 вагонів-зерновозів на добу. Це може спричинити певну дискримінацію в пікові місяці для учасників, які або несвоєчасно здаватимуть замовлення, або не зможуть платити ту ціну, яку перевізник призначатиме”, – зазначає Андрій Мірошніков, директор департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця”.
Поки що обговорення процедур раннього планування триває. Якщо ініціативу вдасться втілити, її результати будуть помітними вже за кілька місяців.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!