Закриття ринків стане катастрофою для свіжого ягідного бізнесу України
Закриття ринків у сезон надходження на ринок свіжої ягоди, буде катастрофою для свіжого ягідного бізнесу України. Про це під час першої веб-конференції “Як змінюються правила ведення агробізнесу через пандемію Covid-19 та карантин”, організованої агромедіа-агенцією SAPIENZA розповів економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак, пише SEEDS.
“Я вважаю що оптові та роздрібні ринки повинні працювати і для України це критично важливо, для того, щоб ми не залишили країну без продуктів харчування.
Ті ж самі обмеження, які існують у мережах супермаркетів можна застосувати і до ринків, можна збільшити відстань між продавцями, обмежити кількість людей на самому базарі”, – вважає Андрій Ярмак.
Крім того експерт порадив виважено підходити до досвіду інших країн у цьому питанні, позаяк у кожній країні кількість продуктів, які реалізовуються на таких базарах суттєво різниться.
“В США через фермерські ринки продається взагалі 1% продуктів харчування, якщо не менше. Навіть якщо їх всі закрити – там нічого не зміниться.
В Україні ж все навпаки.
Стосовно реалізації ягід, на супермаркети припадає менше 3% продажу такої свіжої продукції. Тому закриття ринків у сезон надходження на ринок свіжої ягоди, буде катастрофою для свіжого ягідного бізнесу. Особливо для малого та середнього виробника”, – нагадує економіст ФАО.
Що ж стосується реалізації свіжих ягід у супермаркетах, тут, на думку фахівця, українські виробники матимуть інші проблеми.
“Якщо говорити про свіжу продукцію, то більшість мереж супермаркетів, якби у них була така можливість, взагалі закрили б такі відділи – більшість мереж на них грошей не заробляють.
Навіщо взагалі мережам супермаркетів плодоовочева продукція? Якщо ти не матимеш якісного плодоовочевого відділу, до тебе не прийде якісний багатий споживач, який витратить гроші і в інших відділах.
Однак овочева продукція для них проблема. Чому? Вона псується, є проблема з дотриманням вимог постачальниками та інше.
На жаль серед українців поки що не має культури споживання замороженої продукції (зокрема ягід), тому ми її експортуємо”, – додав Андрій Ярмак.
SEEDS.org.ua
Youtube та Підписуйтесь!