Єгипет став головним конкурентом України на ринку заморожених ягід в Європі
Обсяг експорту українських заморожених ягід і фруктів з червня по вересень цього року знизився на 14,2%. Яка ситуація зараз на цьому ринку і з якими негативними факторами довелося зіштовхнутися в цьому сезоні – розповіла Наталя Марченко, керуюча херсонської компанією “Фудзі Фарм”, яка випускає під ТМ “Степка” свіжу і заморожену суницю садову.
– Як ви пояснюєте причини зниження експорту української замороженої ягоди в Європу?
– В цьому році було багато дешевої ягоди з Єгипту, яку наморозили в Європі. За рахунок цього наш експорт впав. Навіть Польща, безумовний лідер в цій області, відчула проблеми. Не можна сказати, що продажів немає зовсім, просто ціна неприйнятна – дуже низька в порівнянні з минулим роком.
– На європейському ринку заморожених ягід головним нашим конкурентом тепер став Єгипет?
– Так, Єгипет впевнено зайшов на європейський ринок і збив ціну: єгипетська заморожена ягода коштує на 40% нижче, ніж українська. Грубо кажучи, 0,96 євро проти 1,5 євро. Недавнє зниження курсу євро теж позначилося на нашому доході.
– Ви продаєте свою заморожену ягоду виключно в Європу?
– Ми – виробники суниці садової (полуниці). Частину ягоди продаємо на свіжому ринку, а частину – в замороженому вигляді. Свіжа ягода йде переважно на внутрішній ринок, а заморожена – на зовнішній.
Адже наш внутрішній ринок замороженої ягоди дуже малий, тому навіть, якщо її у нас і купили в Україні, то потім найчастіше перепродують далі в Європу. Тому ми в основному продаємо свою заморожену ягоду безпосередньо в Польщу, Німеччину і далі.
– Як для виробників суниці садової яким став для вас цей сезон?
– Сезон абсолютно не виправдав очікувань. У нас на півдні України, на жаль, пройшов град, хоча до цього урожай був закладений дуже хороший і початок збору був відмінним. Це позначилося на всьому нашому врожаї і визначило менші обсяги замороженої ягоди.
Зрозуміло, що бувають невдалі сезони. Однак розраховували в цьому році на більше, і ніби все починалося добре, а потім град, конкуренція з боку Єгипту – і вийшов не зовсім очікуваний результат. Тому будувати великі плани на наступний рік не доводиться.
Дізнавайтеся більше про новітні ідеї, тренди та технології агробізнесу на конференції від агромедіа-агентства Sapienza “Збільшення прибутків в агробізнесі“, яка відбудеться 29 жовтня у Міжнародному Виставковому Центрі.
SEEDS.org.ua за інформацією EastFruit
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!