Якщо ви не онлайн – вас не помітять
Поширення вірусу COVID-19 і, як наслідок, подальші карантинні заходи по всьому світу змінюють розстановку сил в світовій економіці. Це не просто банкрутство багатьох бізнесів. Це світове перепідпорядкування комунікації та інформації в усіх системах. Поїхати на зустріч, в супермаркет, на виставку або на конференцію не вийде. Потрібно розміщувати рекламу і так, щоб її побачили.
Раніше був вибір – традиційних нарад і зустрічей в офісі або планування в гугл-календарі онлайн-спілкування. Світ змінився. І зараз такого вибору немає. Обговорення ділових питань з колегами, продажу та пропозиції для клієнтів, навчання дітей і навіть п’ятничні вечірки з друзями йдуть в онлайн. А значить, всім потрібно бути досить гнучкими і пристосуватися до нових умов. У такій загальної атмосфері діджіталізаціі, онлайн-комунікації увірвалися в життя великої кількості людей і cтали необхідністю. Масштаби таких змін ми побачимо дуже скоро!
Люди масово працюють віддалено і спілкуються по конференц–зв’язку
Онлайн–сервіси, що надають послуги конференц-зв’язку і оптимізації бізнес-процесів на сьогоднішній день показують зростання, як кількісно – в фолововерах і клієнтах, так і в прибутку. Так, акції сервісу для відеоконференцій Zoom виросли майже вдвічі на тлі масового переведення співробітників на дистанційну роботу і досягають $ 59,56 за одиницю. Згідно з даними дослідження Sensor Tower, за останній час скачування програми Zoom зросли на 109%.
Ділові заходи, великі виставки і конференції відкладені або частково йдуть в онлайн
Особисті зустрічі, переговори, спілкування на конференціях і виставках є наріжним каменем взаємодії для багатьох компаній, що працюють в форматі B2B. Маркетологи багатьох компаній скажуть, що дані заходи завжди були ефективним каналом для стимулювання конверсій та розглядалися як більш ефективні, ніж цифрові канали. Але, так було раніше.
У міру ж поширення коронавірусу у всьому світі, великі ділові заходи були скасовані або відкладені. Це істотно позначилося на маркетингових бюджетах компаній і цілком імовірно вплине на доходи і продажі. За даними аналітиків PredictHQ «прямі економічні втрати» від скасованих подій ділового життя світу перевищать 500 мільйонів доларів.
Варто сказати, що зміни формату і скасування заходів почалися з лютого, коли організатори найбільших цифрових заходів відмовилися від їх проведення – Facebook скасував свою головну подію F8, Google заявив, що віртуально проведе свій захід Cloud Next 2020 року, а Adobe скасувала свій щорічний саміт в Лас -Вегасі. Поступово по всьому світу відмінилися тисячі великих галузевих подій: конференцій, форумів, виставок, торгових місій.
У проектах Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) теж відбулися зміни. І незважаючи на величезний об’єм виконаних робіт командою ФАО і ЄБРР в проектах розвитку плодоовщеводства і експорту агропродукції в країнах Східної Європи, Центральної Азії та Кавказу, довелося відкласти або скасувати щорічні конференції для виробників агропродукції і фермерів в декількох країнах. Також довелося відкласти торгові місії і B2B-зустрічі виробників, підготовка до яких тривала кілька місяців.
Збої в проведенні або скасування бізнес-заходів – несуть потенційні втрати бізнесу в майбутньому. Попередні домовленості і зустрічі з клієнтами були скасовані – ця втрачена точка контакту може зупинити швидкість конвеєра для компаній B2B. Це не просто «діра» в маркетингових бюджетах, це те, що потенційно вплине на продажі.
Який вихід?
Компанії повинні займатися створенням цифрового контенту, організовувати онлайн-переговори, використовувати можливості реклами в інтернет і максимально переходити на цифровий зв’язок
У міру скасування нових бізнес-подій, висока ймовірність того, що комунікації будуть цифровими ще мінімум півроку. Команда проекту EastFruit, економісти і консультанти Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) вже активно беруть участь в вебінарах і онлайн-зустрічах з фермерами та виробниками, використовуючи можливості віртуального конференц-сервісу Zoom і YouTube, щоб ділитися інформацією і зберігати її: Антикризова плодоовочева онлайн конференція EastFruit за підтримки ФАО, ЄБРР, УПОА і FARM, Онлайн–вебінар “Як змінюються правила ведення агробізнесу через пандемію Covid-19 та карантин”, онлайн–інтерв’ю “Як вижити ягідному бізнесу в умовах карантину?“, онлайн-вебінар “ПЛОДООВОЧЕВИЙ ринок 2020. Думки експертів“.
Ми маємо намір щотижня проводити відео-огляди плодоовочевого ринку по країнах моніторингу проекту East-Fruit.com, організовуючи оперативний зв’язок з консультантами Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО), аналітиками плодоовочевого ринку і профільними асоціаціями в Молдові, Таджикистані, Узбекистані, Грузії і Україні.
Всесвітня Діджитал-трансформація вже наступила
Цифрова трансформація дозволяє агрокомпанії зосередитися на своїх майбутніх цілях в світі цифрових технологій. Переваги споживачів також змінюються, в зв’язку з розвитком сервісів онлайн-замовлень продукції та доставки. Конкуренція буде в даному полі лише посилюватися, а ефективність традиційних інструментів продажів знижуватися.
Розуміючи це, Міжнародний інформаційно-аналітичний проект East-Fruit.com системно просуває цифрові перетворення в плодоовочевому бізнесі. Ми залучаємо реальний бізнес і фермерів до участі в цьому процесі і зараз досить успішно розвиваються створені плодоовочеві майданчики для розвитку торгівлі.
Так, 20 березня поточного року спільно з Українською плодоовочевої асоціацією (УПОА) на базі Telegram була створена платформа для торгівлі всіма видами плодоовочевої продукції на ринку України «УкрОпт», до якої вже приєдналося понад 1000 учасників. Очікується, що до початку нового сезону, в групі буде не менше 2-х тисяч учасників.
До слова, в серпні минулого року фахівцями Української плодоовочевої асоціації (УПОА) була презентована “Система управління експортними продажами”. Однією з головних завдань Системи є підвищення впізнаваності українських виробників і зміцнення їх позицій на міжнародній арені. Всі контакти Системи розділені на 2 категорії: Українські виробники і імпортери.
Кожен клієнт має свою картку, в якій вказані коротка інформація про компанію, перелік товарів, які учасник відповідно реалізує/закуповує, контактні дані представників компанії (ПІБ, посада, телефон, email), історія отриманих і відправлених листів, історія бізнес-процесів.
Операторами відбувається збір інформації від українських виробників стосовно продукції, яку вони прагнуть реалізувати на міжнародні ринки у вигляді індивідуальних пропозицій і здійснюється email-розсилка пропозицій. Імпортери отримують повідомлення, в залежності від переліку товарів, якими вони цікавляться. Кожна пропозиція містить інформацію про вид товару, сорт, калібр, обсяг, упаковку, місце відвантаження, ціну і терміни поставки.
Представник компанії-імпортера має можливість подивитися фотографії товару по активним посиланням в листі. Також, кожна пропозиція містить контактні дані особи компанії-виробника. У разі зацікавленості імпортера в конкретній пропозиції, він зв’язується з виробником через сайт компанії, або вказану електронну адресу.
При цьому основна міжнародна торгова група EastFruit – Trade Platform – на сьогодні є найбільшим торговим майданчиком для овочів, картоплі, ягід, фруктів, зелені і продуктів переробки. На сьогоднішній день в групі в Telegram, запущеної менше року тому, вже налічується понад 6,8 тис. учасників з 25 країн світу, і вона повністю інтегрована в плодоовочевої портал EastFruit, що робить просування через неї успішнішим, ніж через інші платформи. Платформа була створена на численні прохання виробників і трейдерів.
Крім того, в травні минулого року проект EastFruit запустив міжнародну платформу EF FruitTechnology для продажу і покупки всіх елементів технологій для вирощування, доробки, зберігання, пакування і логістики фруктів, ягід і горіхів на базі Telegram.
На платформі дозволено розміщувати лише оголошення про купівлю або продаж російською мовою з зазначенням країни і місця відвантаження товару.
У групі заборонено розміщувати інформацію про купівлю або продаж плодоовочевої продукції: овочів, фруктів, ягід, горіхів – для цього існує вже згадана нами окрема платформа EastFruit Trade Platform.
Завершуючи, хочу зазначити, що на даний момент для розвитку будь-якого аграрного бізнесу потрібно зберігати готовність забезпечити безперервність бізнесу і безперервність взаємодії з постачальниками, клієнтами, закупщиками. Завдання для багатьох компаній буде полягати в тому, щоб бути досить спритними і гнучкими в умінні відійти від звичної стратегії участі в заходах і розгорнути діяльність в напрямку створення цифрового контенту для своїх клієнтів і участі в бізнес–зустрічах і переговорах онлайн.
SEEDS.org.ua за інформацією fruit-ukraine.org
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!