Як збільшити вартість експортованої продукції? Тенденції в розвитку експорту ягід від УПОА
Значна частка свіжих ягід з України йде на переробку до сусідів в ЄС, де вже до них додають вартість – зазначають аналітики Української плодоовочевої асоціації
У 2017 році Україна отримала $66.5 млн доларів США від експорту м’яких ягід. Левову частку виручки – близько 61%, приносить лохина (чорниця садова). Про це повідомили на офіційній сторінці в Facebook аналітики Української плодоовочевої асоціації (УПОА).
Аналітики звертають увагу на наступні важливі тенденції в розвитку експорту ягід:
– Зростання частки малини в експортній виручці за три роки з 5,3% до 22,5%.
– Зростання частки експорту свіжих ягід з 2% три роки тому до 16,3% в 2017 році. Як зазначають фахівці, це є дуже позитивним, якби не одне “але” – значна частка цих свіжих ягід йшла на переробку до сусідів в ЄС, де вже до них додавали вартість. Тож, потрібно створювати власну переробку!
– Різке падіння цін на заморожену дикорослу чорницю, що негативно впливає на її збір на фоні проблем з робочою силою в Україні. За три роки середня ціна впала більше ніж на третину.
-Зростання експорту культурної лохини (чорниці садової) в 5,4 рази протягом всього трьох років
-Зростання експорту малини в 9 разів протягом всього трьох років
-Падіння середньої вартості експортованої продукції внаслідок загострення конкуренції на зовнішніх ринках та дефіциту потужностей з переробки в середині країни приблизно на третину за останні три роки.
Асоціація працює над розвитком нових, більш прибуткових каналів збуту української ягоди. Однією з її головних цілей є допомога українським виробникам збільшити вартість експортованої продукції, щоб стимулювати збільшення доходів фермерів та розширення цього перспективного для України бізнесу.
Youtube та Підписуйтесь!