Яблучний бізнес України: виграє той, хто інвестує в технології захисту від зовнішніх умов

0 1 917

У цьому сезоні яблучний бізнес України отримає на 5 млрд грн більше доходу, ніж в минулому сезоні. Але за часів негоди, виграє лише той, хто інвестує в технології захисту від зовнішніх умов. Про це пише в авторському блозі на EastFruit економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак.

«Цей блог є текстовою версією мого виступу на Десятій міжнародній конференції «Яблучний бізнес України 2020», проведеної компанією «АПК-Інформ: овочі і фрукти» в Харкові 23 жовтня 2020 року», – зазначає експерт.

«За моїми оцінками, за сезони 2019/20 і 2020/21 яблучний бізнес України отримає на 5 млрд грн більше доходу, ніж в сезоні 2018/19 років. І це незважаючи на різке зниження обсягів виробництва.

Я вважаю, що ці 5 млрд і два роки фори – це був своєрідний подарунок долі. Чи скористалися ним наші садівники? Це вже питання відкрите. Звичайно, я знаю і тих, хто не отримав додаткових грошей, тому що втратив майже весь урожай внаслідок градобою чи заморозків.

Але тут той випадок, коли таланить більш підготовленим. У будь-якому випадку для більшості садівників ці сезони були не такими вже й поганими – краще вже менше яблука на більш високі ціни, ніж навпаки.

Погода, точніше негода, спричиняє дедалі більший вплив на ринок – заморозки, град, посуха – ці фактори призводять до все більших втрат врожаю. Виграє лише той, хто інвестує в технології захисту від зовнішніх умов», – пише Андрій Ярмак.



«Сітка зараз – це вже не примха, а стандарт, як 15 років тому стандартом стало крапельне зрошення. Інвестиція в захист від заморозків вже точно окупається в умовах України.

Висловлю навіть крамольну думку – не за горами часи, коли яблуко буде вирощуватися в повністю закритому грунті. Я вже в цьому році бачив проекти яблучних садів, повністю вкритих міцною плівкою, яка вирішує безліч проблем.

Ягоди і екзотика відвойовують частку ринку у яблука в країнах, де його традиційно багато споживали. Тому світова торгівля яблуком не росте, хоча яблуко активно садять в багатьох країнах світу.

Так, коронавірус тимчасово підняв споживання яблука в Європі і США, але чи надовго?! Адже і споживання ягід теж зросло, часто навіть більш істотно, ніж споживання яблука», – зазначає економіст.

«Селекція і сучасні технології дозволяють вирощувати яблуко в країнах, де раніше це здавалося неможливим – це теж погано для світової торгівлі. Адже країни імпортери, стають, іноді, експортерами або ж знижують обсяги закупівель.

Промислове яблуко нікому особливо не потрібно. Точніше воно потрібне, але за дуже низькою ціною. Навіть в дефіцитні роки ціни на нього залишаються низькими. Тому потрібно знижувати відсоток промислового яблука в врожаї.

Преміум – це новий стандарт. Але преміум якість потрібна за стандартною, а не преміальної ціною. Так, умовні «Айдаред» в небагатих країнах будуть і далі мати збут, особливо в неврожайні роки, але ринок такого яблука звужується і буде звужуватися.

А ось клубні сорти підбирають всю маржу – це і є новий «преміум» стандарт яблука. За доступ до їх офіційного виробництва Україні потрібно реально боротися», – вважає Андрій Ярмак.

 

SEEDS.org.ua за інформацією EastFruit

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!