Віталій Кольченко: основна проблема для морської логістики – це не безпека, а мобілізація та кадри
З початком повномасштабного вторгнення Україна втратила можливість експорту аграрної продукції морем. Наразі проблеми з безпекою вдалось вирішити, однак не проблеми з мобілізацією та кадрами, особливо на невеликих підприємствах.
Про це у коментарі для SEEDS розповів Віталій Кольченко, бенефіціарний власник ТОВ “Навимар” та ТОВ “Панормос Інспекшен Україна”, експерт з морської логістики ГО “Світ.UA”, під час презентації аналітичного дослідження “Ціна війни. Економічні наслідки повномасштабного вторгнення РФ в Україну” (2022-2025 роки).
З повним текстом дослідження можна ознайомитись за посиланням >>>
«Основна проблема – це люди. Без людей не буде нічого. Вантажі, як йшли, так і йдуть. Їх ретельно охороняють, військові перевіряють вантажі на всіх етапах, починаючи від того, як судно приходить на якірну стоянку в Румунії. Після повного завантаження відбувається ще одна повна перевірка.
З безпекою на морі взагалі немає ніяких проблем. Звісно, є атаки самої портової структури. Це також важливий фактор, але Україна намагається дати відсіч. Однак, ми розуміємо, що у нас, банально, немає для цього навіть снарядів», – говорить Віталій Кольченко.
Читайте також: Війна змусила українські агрокомпанії прокласти нові шляхи до Європи – через західні кордони
Найперші та найважливіші кроки, які варто здійснити для стабілізації та розвитку морської логістики експерт вважаєте саме проблеми з мобілізацією та кадрами в Україні.
«Якщо говорити про першочергові заходи для стабілізації та розвитку, насамперед необхідно вирішити питання мобілізації та кадрового забезпечення, особливо на малих підприємствах. Малий та середній бізнес вміє підлаштуватися, але з кожним роком це робити дедалі важче.Вторгнення триває вже третій рік.
Я, як представник саме середнього та малого бізнесу, це гостро відчуваю. Більшість кадрів, яких ми навчали і «вирощували» протягом 5-7 років, просто йдуть на війну. І, на жаль, немає жодної можливості їх забронювати. Отримати статус об’єктів критичної інфраструктури наразі можуть тільки одиниці», – зазначає Віталій Кольченко.
На думку експерта з морської логістики, державі варто в першу чергу подбати про допомогу саме представникам малого та середнього бізнесу, які змушені вирішувати більшість нагальних проблем самотужки.
«Як на мене, перше, що потрібно – це допомога держави малому та середньому бізнесу. Зараз спостерігається така тенденція, що допомога надається тільки бізнесу великому, що просто «вбиває» всі менші. Але малий та середній бізнес – це наше все. Великі компанії, як працювали, так і працюють, але їх не так багато.
Без допомоги, без фінансування, без грантів, без кредитування в аграрному секторі, невеликим підприємцям доведеться важко. Держава майже не допомагає навіть в очищенні та розмінуванні територій. Якщо це мале фермерське господарство, – воно вимушене все це робити власними силами», – додає Віталій Кольченко.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!