Виробники лохини Центральної та Східної Європи повинні об’єднуватися, щоб їх бізнес вистояв в конкуренції з західноєвропейськими компаніями – думка
Одним з головних трендів виробників лохини на сьогоднішній день є повернення до традиційних сортів ягоди, які, на відміну від новітніх сортів, краще розвиваються в кліматичних умовах Європи. Таку думку висловили фахівці компанії Superborówka.pl (Польща) в інтерв’ю проекту SEEDS.org.ua.
При цьому в компанії відзначили, що ринок ягідних культур розвивається як в Центральній так і Східній Європі, і сьогодні це дуже прибутковий бізнес і таким він буде залишатися найближчим часом.
В даний час Superborówka.pl є гравцем ягідного ринку вже 6 років і виробляє якісні саджанці лохини високорослої, як для індивідуальних, так і для оптових клієнтів. Компанія зосереджена на вирощуванні 16 традиційних сортів, які ідеально підходять до кліматичних умов Центральної Європи.
«Ми дивимося на потреби не тільки ягідного, а й харчового ринку і бачимо, що лохина стає все більш популярною культурою в усьому світі. Фермери в Польщі і сусідніх країнах потребують акуратно обраних саджанців, а ми готові відповідати їх вимогам», – відзначили в компанії.
При цьому, говорячи про труднощі свого бізнесу, в компанії відзначають, що іноді важко переконати фермерів, які дуже швидко хочуть заробити гроші, що лохина вимагає часу, щоб почалося її повне плодоношення. «Найважливіше – терпіння. Не можна поспішати, а перш за все потрібно добре підготувати всі ті речі, які є необхідними в розвитку даного бізнесу», – підкреслили в Superborówka.pl.
Що ж стосується перспектив розвитку європейського ринку саджанців на найближчі 10-20 років, то в Superborówka.pl впевнені, що якщо фірми з Центральної та Східної Європи не інтенсифікують співпрацю між собою, то бізнесу загрожує конкуренція з боку великих західноєвропейських компаній, які в даний час активно займають ринок своїми продуктами. «Без досягнення згоди між нашими фірмами і фермерами, наш бізнес може зникнути через 10-20 років. Але ми сподіваємося, що ми все таки переможемо в цьому забігу», – відзначили в компанії.
У той же час учасники ринку висловили впевненість, що ринок ягідних культур, як і раніше розвивається в Центральній і Східній Європі, що робить цей бізнес прибутковим. «В даний момент ми готові продати 2,5 мільйона саджанців, а який інтерес буде у клентів через рік – цього ми ще не знаємо», – сказали в компанії.
При цьому учасники ринку відзначили, що в Польщі існує державна підтримка фермерів, особливо для тих, хто тільки починає свій бізнес і Superborówka.pl допомагає своїм клієнтам отримати грошову допомогу.
Youtube та Підписуйтесь!