Виробникам органіки треба диверсифікувати виробництво і дати споживачеві розширений асортимент
Якщо раніше агровиробники української органічної продукції робили ставку на експорт в Європу, то тепер можливості експорту органічної продукції звузилися. У Європі в останні роки змінилося законодавство не на користь українського експортера органіки. Країни ЄС захищаються, наприклад, Швейцарія може імпортувати тільки 10% органічних продуктів. В Іспанії вже 2 млн. га органічних земель, такі площі вражають.
Роман Дяжук, керівник ТОВ «Дунайський аграрій», вважає перспективним вирощувати батат, і взагалі зосередиться на нішевих культурах, або на тих, які в Україні можуть успішно вирощуватися завдяки кліматичним умовам.
«Необхідно вирощувати те, що у нас добре росте. Наприклад, якщо на Вінниччині сприятливі умови для вирощування овочів і фруктів, на цьому і треба робити акцент. Або ще один приклад – батат. Більшість країн Північної Європи не мають можливості вирощувати його через клімат. Тому нашими єдиними конкурентами по цій культурі є Іспанія, Італія і Португалія. А це свідчить в свою чергу про перспективність батату в плані експорту», – констатує Роман Дяжук.
Експерт також наголосив на важливості якості органічних продуктів від українського фермера: «Ми як виробники втрачаємо від недобросовісних органіків, це імідж».
Сергій Галашевський, представник «Органік Стандарт», зазначив, що у наших виробників присутній найбільший інтерес до виробництва органічної ягоди:
«Найбільш часто сертифікують ягідні культури. Органічна малина, її стає все більше. Те ж можна сказати про лохину. На третьому місці за популярністю полуниця, далі йдуть агрус, чорна смородина, трохи жимолості та червоної смородини».
При цьому виробники органічної лохини орієнтуються, насамперед, на експортні ринки. З плодових культур найбільш часто сертифікують яблука, по овочах широкий перелік, але обсяги їх виробництва досить скромні. Україна виробляє органічний кавун, і є випадки експорту цієї культури.
Органічні виробники часто вузькоспеціалізовані, і це виправдано при орієнтації на експортні ринки. Але, якщо фермер збирається вирощувати органічні овочі та фрукти для внутрішнього ринку, то експерти бачать сенс диверсифікувати виробництво, і дати споживачеві розширений асортимент.
SEEDS.org.ua за матеріалами UHBDP
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!