Веганство: можливості розвитку для українських аграріїв
Попит на веганські продукти в Україні щорічно збільшується в два рази і це може суттєво підвищити доходи українських аграріїв. “Vegano Hooligano” — мережа веганських кафе, що знаходяться в Києві, Одесі, Івано-Франківську. Засновник і генеральний директор закладів Рудольф Краєвський розповів, які можливості ця соціальна культура відкриває для аграріїв, детальніше читайте на SEEDs.
Тренд на здоровий спосіб життя може збільшити доходи українських аграріїв
Великі перспективи для сільгоспвиробників відкривають вегани — люди, чий стиль життя має на увазі відмову від вживання м’ясних продуктів, птиці, риби і будь-яких продуктів тваринного походження, включаючи яйця.
Українські вегани зараз споживають, в основному, імпортну продукцію. Ми намагаємося вибирати українські продукти, але, на жаль, нам багато чого не вистачає — від елементарної картоплі до селекційних видів мікрогріну. Співвідношення імпорту та внутрішнього виробництва веган-продукції становить 90:10, і це відкриває величезні перспективи для українських виробників.
Попит на веганське харчування щорічно збільшується в два рази за рахунок нових споживачів. Така оцінка заснована на кількості відкритих спеціалізованих закладів, онлайн- і громадських проектів.
Внутрішній ринок для веганських продуктів дуже ємний
Українські аграрії можуть поставляти мікрогрін, хорошу зелень, помідори в сезон і т.ін. — внутрішній ринок досить ємний, плюс є перспективи з експорту.
Перші кроки вже робляться. У нас є постачальник — успішний бізнесмен в Київській області. У літній сезон він вирощує ґрунтову листову культуру — зелень, капусту, прянощі, а взимку переходить на продукцію з теплиць. Є й інші локальні виробники в Київській області з великими обсягами виробництва. Вони працюють на елітні ресторани з продукцією високої якості, постачають салат, той же мікрогрін. Є кілька виробників батату — це дуже корисний продукт. І, природно, садові культури — горіхи, яблука, фрукти і ягоди.
Що їдять вегани? У мережі “Vegano Hooligano” за шість років існування бренду найпопулярніша позиція це рол з фалафель — рол в лаваші, як шаурма, тільки веган-формат з різними соусами. Якщо взяти загальний продовольчий кошик України, то в ньому, за моїми оцінками, веганської продукції 50%. Я маю на увазі не веганські в прямому, енциклопедичному розумінні, а рослинні продукти. Все, що робить веган — це просто виймає з кошика м’ясо, молочні продукти, яйця, тобто всі продукти, тваринного походження, і у нього залишається ще половина обсягу зелені — салатів, свіжих овочів, фруктів. На місці аграріїв я орієнтувався б як раз на цих споживачів, їх стане ще більше. Від загальної кількості населення України є ще до 20% людей, які потенційно вегетаріанці.
Веганські кафе в Україні – складний, але перспективний бізнес, адже тренд на веганство ще не досяг буму
Тренд на веганство ще не досяг буму. Веган-заклади відкриваються переважно в великих містах. Наприклад, в Києві по два на рік і більше.
Веганські кафе в нашій країні — це складний бізнес. Тому що ресурс коштує дорого, а оборот не дуже великий. Середній чек з веганського харчування в сегменті кафе становить 120-150 гривень, а в сегменті «стрітфуд», там, де немає посадки і швидке обслуговування — 80 гривень.
Вкладені інвестиції в проект веганського кафе окупаються не раніше, ніж через три роки. Але усереднити складно, так як тут є багато змінних, в першу чергу, локація.
Що повинні робити аграрії, щоб збільшити кількість споживачів їх продукції саме в веганському сегменті? Що стосується кафе і ресторанів, то фермер повинен почати співпрацю з основними постачальниками. Постачальники дуже зручні для закладів, оскільки ти за одне замовлення отримуєш практично всі культури, які потрібні. Це дуже важливо. І другий напрямок — це вихід в рітейл. Якщо у аграрія є веганські продукти, то йому залишається зробити кілька кроків, щоб доставити їх в супермаркети з практично необмеженим обсягом продажів. Це реальний шлях до монетизації і збільшення продажів.
SEEDs за матеріалами АгроІнсайдер
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!