В Україні знову вигідно вирощувати малину

0 354

У перші чотири місяці нового сезону 2019/20 років спостерігається різке падіння експорту заморожених ягід і фруктів з України. Обсяг експорту українських заморожених ягід і фруктів за період з червня по вересень 2019 року включно знизився на 14,2%.

При цьому за рахунок деякого відновлення цін на заморозку, зниження експорту у вартісному вимірі було менш значним і склало 11%.

“Масове знищення плантацій малини після двох поспіль років з низькими закупівельними цінами призвело до різкого скорочення пропозиції сировини для заморозки в 2019 році. Цікаво, що низькі ціни на малину в 2017-2018 роках стимулювали значний приріст інвестицій в заморозку ягід в тих регіонах, де вони масово вирощуються.

Тому вийшов цікавий момент – з одного боку пропозиція різко впала, а з іншого боку, попит різко зріс, що призвело до різкого збільшення ціни на малину в Україні в липні-вересні 2019 року”, – зазначає Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО).

Зростання цін на малину EastFruit прогнозував ще до початку сезону, коли стало очевидно, що дуже багато фермерів насправді позбулися плантацій цієї ягідної культури. І це при тому, що малину можна продуктивно використовувати близько семи сезонів.

Більш висока ціна на малину привела до того, що дуже багато заморозчиків не змогли виконати плани із закупівлі сировини і змушені були різко знизити виробництво. При цьому світові ціни на заморожену малину виросли не дуже суттєво, тому багато переробників побоювалися закуповувати дорогу малину, побоюючись того, що не зможуть на ній заробити.

Виробники, які орієнтувалися на продаж малини для потреб заморозки, в цілому залишилися задоволені минаючим сезоном. Рентабельність бізнесу з вирощування малини для переробки в Україні знову стала прийнятною.

Прибутковість же малини для свіжого ринку була ще вищою, адже відпускні ціни садівників на якісну малину, найчастіше, перевищували 2 долари за кг. Ті ж виробники, які здійснювали доставку продукції безпосередньо споживачам, заробили значно більше, тому що роздрібна ціна на малину зросла більш ніж удвічі в порівнянні з 2018 роком.

“Ми, ще до падіння цін на малину в 2016-17 роках неодноразово закликали виробників об’єднуватися для створення власних кооперативних підприємств з заморожування ягоди, попереджаючи про падіння цін. Однак, на даний момент, кооперативних проектів по заморожуванню в країні немає.

Більшість же тих потужностей по шокового заморожування, які побудовані в країні (за рідкісним винятком) за останні роки, не відповідають навіть мінімальним критеріям ефективного підприємства: вони використовують, переважно, найдешевші і примітивні технології, мають дуже маленьку потужність і проблеми із забезпеченням і гарантуванням безпеки продукції.

І навіть при низькій потужності, такі підприємства, найчастіше, мають проблеми із забезпеченням сировиною, а значить неефективно використовують наявні потужності. Все це негативно відбивається на цінах і економіці бізнесу з заморожування ягід”, – говорить Андрій Ярмак.

“Ми очікуємо, що в найближчі роки почнеться процес консолідації в цій галузі, і багато дрібних переробників будуть змушені закрити свій бізнес. У той же час, більш великі підприємства, зможуть ефективніше торгувати замороженими ягодами, як за рахунок зростання ринкової сили, так і завдяки можливості інвестувати в маркетинг продукції”, – прогнозує експерт.

Дізнавайтеся більше про новітні ідеї, тренди та технології агробізнесу на конференції від агромедіа-агентства Sapienza “Збільшення прибутків в агробізнесі“, яка відбудеться 29 жовтня у Міжнародному Виставковому Центрі.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією EastFruit

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!