В Україні запрацював “УкрОпт” – нова національна платформа продажу аграрної продукції
Критична ситуація з продажами ранньої продукції зараз на Закарпатті та в південних регіонах України. Дрібні фермери, які вирощують надранні тепличні овочі говорять про значне зменшення попиту на продукцію і вже розуміють, що можуть в принципі не розпродати все, що виросло.
Директор з розвитку УПОА Катерина Звєрєва так пояснює ситуацію, що склалася: “Крім логістичних проблем, що виникли внаслідок карантинних заходів, існує також проблема закриття або обмеження роботи роздрібних ринків в частині регіонів України.
Відповідно, супермаркети України просто не вправляються з торгівлею, адже на них припадало не більше 15-20% від продажу всіх свіжих овочів та фруктів, і то, переважно вони продавали імпорт, а по вітчизняній продукції, яка довго не зберігається, частка мереж в продажах ще нижча”, – пояснює Катерина Звєрєва.
“Погіршує ситуацію те, що населення України активно купує продукти з великим терміном зберігання і надає перевагу недорогій продукції, бо доходи різко впали. Тому вже зараз редиска та рання капуста, які коштують значно дорожче і зберігаються менше, ніж альтернативи, не в пріоритеті покупок у споживачів.
Більше того – підприємства галузі громадського харчування (ГоРеКа) не працюють, а вони були серед найбільших покупців дорожчих видів овочів та фруктів! Ще гіршою буде ситуація з ранньою ягодою суниці садової (полуниці), яка почне надходити вже наприкінці тижня на ринок”, – говорить експерт.
Саме тому фахівці УПОА звернулися до проекту EastFruit за технічною підтримкою в створенні просування ягідної, овочевої та іншої свіжої продукції дрібних, середніх і великих фермерів в рамках окремного онлайн-проекту на базі Telegram “УкрОпт“.
Проект було створено 30 березня і менше ніж за добу він вже зібрав понад 300 перших учасників!
УПОА закликає всіх бажаючих долучатися до платформи, ділитися посиланням на неї з тими, у кого є продукція, але існують проблеми з її реалізацією, і, найголовніше, не забувати розміщувати пропозиції продукції на платформі, адже інакше продати продукцію буде просто неможливо.
Модератор платформи “УкрОпт” Олександр Українець пояснює, що розміщення пропозицій без зазначення місця відвантаження, якості продукції, обсягу, упаковки, ціни та інших важливих характеристик, в рази менш ефективно, ніж надання повної інформації. Саме тому він радить вказувати повну інформацію, щоб покупці зацікавилися пропозицією.
Водночас дуже важливо, щоб інформація відповідала дійсності і не вводила в оману, бо нечесний продавець відразу потрапить до чорних списків – світ зараз дуже швидко обмінюється інформацією. Олександр також не радить розміщувати відео або занадто велику кількість фотографій, особливо однотипних і неякісних, тому що це лише відштовхує покупця.
“Одна з кращих інвестицій в Україні – це реклама своєї продукції. Вона, в більшості випадків, дає значно більший повернення на витрати, ніж навіть вирощування. Адже непродана продукція – це одні лише витрати, і тільки успішно реалізована продукція може принести прибуток”, – говорить Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО).
“Завдяки тому, що у нашого проекту є потужна підтримка ФАО і ЄБРР, а також галузевих асоціацій декількох країн, всі наші платформи поки що безкоштовні. Однак в регіональних платформах, на які ресурси донорів не передбачені, будуть, за бажання асоціацій, також впроваджуватися також додаткові платні послуги, щоб забезпечити стійкість їх розвитку”, – пояснює Андрій Ярмак.
Він також рекомендує великим виробникам вже зараз подбати про інвестиції в рекламу, бо продавати певні види продукції, такі як дорогі види ягід, може бути складніше, ніж до запровадження карантину.
“Я вважаю, що нашим виробникам овочів та фруктів, не залежно від розміру, зараз потрібно активно кооперуватися. І я говорю не обов’язково про створення формальних кооперативів, а про будь-які спільні зусилля з маркетингу продукції: просування, реклама, організація доставки напряму аж до кінцевого для споживача, оптимізація та уніфікація процесів пакування, розробка онлайн магазинів, тощо.
Якщо б зараз виробники ранньої капусти, наприклад зі знаменитого Заріччя, виставили та прорекламували оголошення про те, що у них є великий об’єм ранньої капусти, їм би значно легше було продати великі обсяги продукції по прийнятній ціні, адже кожен окремий дрібний виробник не настільки цікавий великим трейдерам”, – говорить Андрій Ярмак.
Нагадаємо, що проект EastFruit вже управляє найбільшою платформою плодоовочевої продукції всього регіону – EastFruit Trade Platform, де зареєстровано понад 6,5 тис. учасників. Ця платформа є дуже корисною передусім для тих, хто пропонує продукцію на експорт, адже там присутні імпортери навіть з країн ЄС.
SEEDS.org.ua за інформацією Fruit-Ukraine.org
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!