Відсьогодні в Україні вступає в силу закон “Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу і маркування органічної продукції”. Формально це означає, що вже з початку серпня почнуть діяти нові правила функціонування ринку органічної продукції для виробників сільськогосподарської продукції.
Органіка на українському ринку продовжує набирати обертів, все більше споживачів цікавляться, і обирають саме органічну продукцію. Але разом з цим постає закономірне питання: як купити справжній органічний продукт, а не підробку? Хто виробляє подібний продукт, а головне – хто контролює цей ринок?
Як зазначає Володимир Лапа, голова Держпродспоживслужби, органічним вважається продукт, який не містить ГМО, агрохімікатів, пестицидів, антибіотиків, гормональних препаратів, стимуляторів росту, штучних ароматизаторів і барвників та інших синтетичних і хімічних складових. Органічний продукт містить виключно природні речовини.
Виробництво такої продукції поєднує в собі найкращі практики з огляду на збереження довкілля, рівень біологічного різноманіття, відновлення родючості ґрунтів, збереження природних ресурсів, добробуту тварин, розвитку сільських територій та сприяння гармонії між людиною і природою.
Відрізнити органічну продукцію від наявної на полицях магазинів допомагає спеціальне маркування.
На етикетці органічної продукції має обов’язково бути розміщений спеціальний логотип (затверджений наказом Мінагрополітики від 22.02.2019 №67 “Про затвердження державного логотипа для органічної продукції”).
Логотип складається з графічного зображення двох кругів, які перетинаються, утворюючи фігуру у вигляді листка рослини, а також з надпису “Органічний продукт”.
Заборонено використовувати на етикетках продукції назви: “органічний”, “біодинамічний”, “біологічний”, “екологічний”, “органік” та будь-яких однокореневих похідних від цих слів з префіксами “біо-“, “еко-” тощо будь-якими мовами.
Відповідно до Закону органічне виробництво та обіг органічної продукції в Україні підлягає сертифікації – тобто проходженню спеціальної процедури на відповідність органічного виробництва та обігу органічної продукції вимогам законодавства у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції.
Не потребує сертифікації логістика, зберігання і продаж органічної продукції закладами громадського харчування та суб’єктами роздрібної торгівлі.
В Україні таку сертифікацію здійснюватиме спеціальний орган, який вноситиметься до Державного реєстру органів сертифікації.
На початковому етапі контроль здійснюють безпосередньо органи сертифікації під час процедури сертифікації та інспектування виробництва.
SEEDS.org.ua за інформацією Держпродспоживслужби
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!