В Україні створено першу “Медову біржу”
Інвестори з Німеччини, Гаррі Ремферт і Олександр Кандла, вирішили заснувати в Херсоні торговий майданчик для українських бджолярів – «Медова біржа».
Це інтернет-ресурс, який дозволяє встановити прямий зв’язок між бджолярами і експортерами, оптовиками.
«Ідея торгової біржі витає в повітрі вже дуже давно. І роки 3-4 тому вже були спроби її створення, коли бджолярі своїми зусиллями намагалися створити якісь сайти, на яких можна було розміщувати оголошення про продаж меду. Але вони були не дуже успішні і не дуже популярні, тому що для того, щоб створити такого роду сайт потрібні значні капіталовкладення, а після маркетингова підтримка: розкрутка сайту, певна команда, яка його б підтримувала, обслуговувала – модератори, адміністратори, менеджери по роботі з клієнтами і т.ін. Ми захотіли цю ідею розвинути і запропонувати її всім українським бджолярам”, – говорить директор компанії Олександр Фабро.
Він зазначив, що фізичної взаємодії між бджолярами не відбувається по всій Україні, тому необхідна якась загальна платформа.
Фабро зазначив, що на сайті «Медова біржа» пасічники можуть розміщувати оголошення про продаж меду, інвентарю та інших продуктів бджільництва. У свою чергу, оголошення бачать всі, хто зареєстрований на цій платформі: інші бджолярі, оптовики, заготівельники. Ресурс є інтернет-аукціоном, де можуть відбуватися торги. Також даний сайт допомагає пасічникам формувати ціну для своєї продукції.
«Зараз ціна на мед формується хаотично – хто кому скільки запропонував. В одному регіоні одна ціна, в іншому регіоні – інша. А оптовики демпінгують цінами. Ця платформа дозволяє врегулювати ціноутворення, вона показує середню ціну – за скільки купують мед і за скільки пропонують. Крім цього, система будує графік по сортам за певний період. Таким чином, всі учасники ринку, і бджолярі, і оптовики, і заготівельники бачать яка реальна ціна, незалежно від того, хто як торгується. І чим більше бджолярів зареєстровані в системі і продають, тим більше точно система показує цю середню ціну», – стверджує директор компанії.
Спостерігати за своїм лотом і відстежувати всі дії з ним пасічник може перебуваючи де завгодно. Система відправляє повідомлення про будь-які дії щодо лота.
«Є також перевага для експортерів. Експортер бажає купити партію меду, наприклад 20 т, і він повинен обдзвонювати дрібних постачальників або бджолярів. Ця система дозволяє дати йому заявку: який мед потрібен, в якій кількості і в якому регіоні. І система розсилає всім бджолярам з цього регіону дане повідомлення. Тобто, навіть не виставляючи свій мед на продаж, в будь-який період року пасічники можуть отримувати від системи ці сповіщення», – розповідає Фабро.
Крім цього, планується також зробити, щоб українські користувачі платформи бачили оптових заготівельників або оптовиків з Європи. А також, щоб експортер, розміщуючи заявку в системі, міг би комбінувати її з маленьких партій. Таким чином, мінімізується роль заготівельників, які їздять по районам і збирають мед.
SEEDS.org.ua за матеріалами AgroPortal
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!