В Україні розвиток локального та крафтового виробництва визначатимуть споживацькі смаки

0 1 098

Локальне та крафтове виробництво продукції АПК може надати новий поштовх у розвитку сільських територій України. Але для цього в країні потрібно розвивати внутрішній ринок споживання та виробництва такої продукції.

Таку думку висловила в.о. Міністра агропромислової політики та продовольства України в 2019 році, експерт галузі Ольга Трофімцева під час торгової платформи українських виробників «Ніші. Технології. Інвестиції», організованої агромедіа-агенцією Sapienza.

Говорячи про розвиток локального та крафтового виробництва, Ольга Трофімцева зазначила, що сьогодні в Україні все більшу роль відіграє споживач, який диктує виробникові, що саме йому виробляти вже зараз і в найближчому майбутньому. Відповідно, саме споживацькі смаки будуть визначати подальший розвиток галузі.



Вона також повідомила, що коли в Україні починається дискусія про крафтове чи локальне виробництво то постає питання, що як такого визначення для такої продукції зафіксованого на законодавчому рівні поки що не має.

«В цій ситуації кожен може для себе визначати, що є крафтовим виробництвом, а хто є локальним виробником. Світовий досвід, зокрема країн ЄС, говорить про те, що ми не поодинокі в цій проблематиці. Але тим не менше, якщо ми говоримо про відмінність крафту від промислового виробництва, то воно полягає у невеликих обсягах виробництва, унікальності продукції виробленої за ексклюзивною рецептурою, реалізації на локальних ринках.

Паралельно з цим є визначення локального виробника. Це виробник харчової чи сільськогосподарської продукції, який працює в межах певного регіону і реалізує продукцію в радіусі 150-200 км від місця виробництва. До сьогодні ведуться баталії між нашими локальними та крафтовими виробниками відносно того, хто ким може називатися», – додала Ольга Трофімцева.

Говорячи про проблеми, що заважають розвитку крафтового та локального виробництва продукції АПК в Україні, Ольга Трофімцева зазначила, що в нашій країні працюють, нажаль, лише точкові бізнесові ініціативи. Крім того, робота багатьох профільних асоціацій в галузі крафтового чи локального виробництва є хаотичною та роз’єднаною.



«Другий момент, що негативно впливає на розвиток українського крафтового чи локального виробництва – розмитість законодавчих рамок, що регулюють ці галузі. Один з яскравих прикладів – вирощування технічних конопель.

Це надзвичайно перспективна галузь, чудова культура для виробництва малими та середніми фермерами. Тим не менше з одного боку виробництво конопель занадто зарегульовано в Україні, а з іншого – є дуже багато законодавчих прогалин, які не дозволяють ефективно працювати фермерам»,- навела приклад Ольга Трофімцева.

Крім того, на думку фахівця, середній клас споживачів в Україні є відносно слабким. Саме тому сьогодні не можна говорити, що наш споживач буде готовий платити, умовно, на 30% більше за продукцію, що буде вироблена в його регіоні.

Ольга Трофімцева також зазначила, що в країнах ЄС на сьогодні близько 15-18% європейських фермерів вже реалізують свою продукцію напряму кінцевому споживачеві через невеличкі кооперативні магазини чи через онлайн-платформи.



Торгова платформа українських виробників «Ніші. Технології. Інвестиції», пройшла в рамках виставки «ІнтерАгро» в Міжнародному виставковому центрі Києва.

Організатором торгової платформи виступила агромедіа-агенція Sapienza за підтримки Київського контрактового ярмарку. Партнерами заходу стали компанії «НІКО» та Mzuri

 

SEEDS.org.ua за інформацією  AgriGator

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!