В Україні більше 90% ягід вирощують дрібні та середні виробники
Минулого року в експорті свіжих ягід прийняло участь 233 компанії, до того ж частка дрібних і середніх виробників по ягодах в Україні складає більше 90%. Про це під час прес-конференції в агентстві “Інтерфакс-Україна” розповів генеральний директор директорату стратегічного планування та євроінтеграції Міністерства аграрної політики і продовольства України Олександр Жемойда, повідомляє SEEDS.
“Фактично світовий ринок свіжих фруктів та ягід – це більше 57 мільярдів доларів. Там є за що боротися. В той час, як морожені фрукти та ягоди, де Україна себе доволі непогано відчуває, будучи 15 в світі, всього-на-всього трохи менше 3-х мільярдів.
За нашою статистикою минулого року в експорті свіжих ягід прийняло участь 233 компанії. Частка дрібних і середніх виробників по ягодах складає більше 90%. І в них є трошечки інший запит ніж в більших компаній”, – вважає Олександр Жемойда.
“Завдяки експорту саме цей сегмент, тобто ягоди, він починає структуризуватися. Ми починаємо бачити доволі цивілізовані взаємини, між виробниками і переробниками. В нас створюється додатковий попит в первинній переробці, сушці, виробництві соків, джемів, і т.д. Це вже перетворюється з нашої сильної сторони в індустрію, яку можна побачити”, – переконаний фахівець.
“Я розумію, що ми на дуже початкових етапах, але, разом з тим, ця індустрія якимось чином починає більш-менш викристалізовуватися. І в ній надзвичайно велика роль 3-х груп. Перша – це безпосередньо виробники, їхня власне ініціатива, яким чином вони мають виростити врожай, замовити новий сорт, потрапити на ринок…
Далі починається роль асоціацій – у нас, в Україні, є декілька асоціацій, які комунікують з виробниками, надають маркетингові послуги. Нажаль насьогодні функція маркетингової послуги для держави не доступна. Держава не може бути маркетологом окремого виробника. І тут роль асоціацій дуже велика.
…Держава не може бути маркетологом окремого виробника…
Зі свого боку Уряд, міністерство аграрної політики, міністерство економіки вони теж відіграють свою роль”, – додав Олександр Жемойда.
Стосовно діяльності асоціацій він згадав нещодавнє звернення Української плодоовочевої асоціації (УПОА), з метою підтримки українських виробників та експортерів яблук, яке просило Міністерство аграрної політики та продовольства України та Держпродспоживслужбу України ініціювати переговори про доступ українського яблука до ринку Соціалістичної Республіки В’єтнам, і додав що “…це питання взяли в роботу”.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!