В Молдові світові експерти плодоовочевого бізнесу говорять про кращі інвестиційні ніші
У Кишиневі, столиці Республіки Молдова, сьогодні проходить національна конференція “Плодоовочевий сектор Молдови – кращі інвестиційні ніші”, організована ФАО, ЄБРР, Міжнародним проектом розвитку плодоовочевого бізнесу EastFruit.com і FARM.
Під час заходу обговорюється поточна ситуація на агроринку країни і кращі інвестиційні ніші плодоовочевого сектора Молдови.
Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту ФАО, впевнений, що нішевих продуктів практично не існує, а ринкові ніші не бувають вічними, він детально зупинився на питанні залучення інвесторів і ризиках при роботі зі сторонніми інвесторами.
Джоржета Мінку, міністр сільського господарства, регіонального розвитку та навколишнього середовища РМ зазначила, що на сайті міністерства є Програма підтримки плодоовочевої галузі на найближчі роки, і запропонувала виробникам ознайомиться з нею і знайти “свою тему” для подальшого розвитку.
“150 тисяч тонн – виробництво винограду в Молдові. Інше питання – скільки з цього обсягу припадає на столовий виноград, що поставляється на свіжий ринок. На кількість і якість впливають багато факторів, в тому числі і погодні. Щоб забезпечити мережі і кінцевого споживача, фермерам необхідно працювати над питаннями якості та зберігання продукції”, – підкреслив Іон Сула, голова Асоціації виробників і експортерів столового винограду з Костешть.
Говорячи про інвестиції, майже кожен спікер акцентував увагу на необхідності отримання якісного кінцевого продукту.
Віорел Ляху, координатор проекту USAID по створенню ланцюжка доданої вартості столового винограду, звернув увагу на те, що при плануванні виноградного бізнесу важливо враховувати виробничі витрати, а саме – вартість робочої сили. У Молдові фермери стикаються з цим.
“Коли Ви складаєте бізнес-план, то варто закладати 500 лей в день на некваліфіковану працю і використання технології пергола – саме вони сприятимуть зростанню вашого плодоовочевого бізнесу”, – зазначив фахівець.
Андрій Збанка, фахівець з розвитку агробізнесу FARM, закликав молдавських виробників кооперуватися: “На експортних ринках свідчать про те, що молдавська черешня – не дуже якісна. Крім того, для збереження якості обов’язковий холодильник. Але окремий виробник не завжди може забезпечити себе активами для зберігання і обробки ягід. Вихід – в кооперації. Але виробники поки не об’єднуються”.
Дізнавайтеся більше про новітні ідеї, тренди та технології агробізнесу на конференції від агромедіа-агентства Sapienza “Збільшення прибутків в агробізнесі“, яка відбудеться 29 жовтня у Міжнародному Виставковому Центрі.
SEEDS.org.ua за інформацією EastFruit
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!