Успішний бізнес на квітучій красі: досвід від переселенки з Горлівки
Переселенка з Горлівки Ніна Радченко перетворює Донбас на квітучу оазу. У маленькому селі Олександрівка Лиманського району Донецької області, де мешкає лише 500 людей, вже четвертий рік поспіль працює її великий садовий центр.
Раніше жінка займалася озелененням в Горлівці. Виїхати з чоловіком довелося в липні 2014 року. На новий старт бізнесу в Олександрівці, не враховуючи покупку землі та будинків, витратили понад 400 тисяч гривень.
Нині у власності Ніни Радченко 60 соток землі. Частину з них вона використовує під теплицю, на решті території – облаштувала великий розплідник рослин. Разом зі своєю командою створює ландшафтний дизайн.
Перед від’їздом з Горлівки подружжю нічого не вдалося продати. Там лишилося житло і розплідник рослин. Обладнання для роботи: газонокосарки, тримери для покосів, – усе купували знову. П’ятий рік доводиться вкладати гроші. Ніна переконана, для того, щоб справа виглядала добре – вкладати треба ще років 10.
На території садового центру вирощують хвойні рослини, туї, можжевельники. Асортимент невеликий. Є теплиця, у якій вирощують 30 сортів однорічних квітів у горщиках. Продають їх для оздоблення кафе, ресторанів, пансіонатів. Купують люди і для дачних ділянок.
Теплицю запустили у 2018 році. Цього року збільшують випуск квітів втричі. Минулого сезону товарів не вистачило, все швидко розпродали.
Продавати рослини з теплиці починають у квітні. За словами підприємиці, на рівень прибутковості ще не вийшли. У Горлівці такий бізнес був би вигідніший.
За освітою Ніна хімік-технолог. Але з 2011 року працює ландшафтним архітектором. За досвідом їздила у Голландію та Німеччину. Спеціалізованої освіти не має, усього навчилась практикуючи.
Дизайнерка розробляє ландшафтний проект та втілює його. Найчастіше клієнти просять зробити газони, квітники, системи автоматичного поливу. В зимовий період на підприємстві працює двоє найманих робітників і Ніна.
“На ландшафтне озеленення у нас записуються ще з січня. Наприкінці лютого заплановані роботи на три наступні місяці. Ті, хто звертаються ранньої весни – потрапляють в осінні списки. В середньому, на місяць обслуговуємо 10 об’єктів”, – каже Ніна.
“Бачу хороші перспективи на новому місці. Клієнти наші задоволені. Робимо свою справу добре, стараємось. Якщо працювати якісно – без роботи не будеш. Коли є репутація, клієнти знаходять самі”, – стверджує дизайнерка.
SEEDS.org.ua за інформацією shotam.info
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!