UKRAVIT 20 років: ТОП-7 цитат власника компанії Віталія Ільченка
Сьогодні свій 20-річний ювілей відзначає лідер українського ринку засобів захисту рослин – компанія UKRAVIT. Основними напрямками діяльності компанії «UKRAVIT» є виробництво і продаж пестицидів, засобів для знищення гризунів та побутових комах, добрив з мікроелементами, які інтенсивно застосовуються в сучасному ресурсозберігаючому землеробстві. При цьому UKRAVIT постійно розширює лінійку виробництва продукції та вдосконалює виробництво вже існуючих препаратів завдяки діяльності «Інституту здоров’я рослин», що був відкритий компанією минулого року.
SEEDS.org.ua пропонує читачам ознайомитися з ТОП-7 цитат власника компанії Віталія Ільченка, які відображають шлях розвитку та місію компанії, її плани на майбутнє, проблеми та перспективи ринку ЗЗР в Україні.
Прагнення розвиватися і робити великі проекти мене не покидало
Мій батько був проти, щоб я займався сільським господарством. Свого часу ми починали з дистрибуції препаратів проти побутових шкідників – гризунів, тарганів, мурах і т. ін. Бізнес досить не простий і відповідальний, але прагнення розвиватися і робити великі проекти мене не покидало. І так співпало, що в період утворення компанії в 1999 році бурхливо почало розвиватися сільське господарство. Ми побачили, що ті ж самі проблеми існують і в аграріїв. Наприклад, був рік, коли поля буквально кишіли гризунами та сільгоспвиробники зверталися до нас. Коли ж побачили, що ситуація на полі більш масштабна, вирішили займатися агросектором глобальніше. Так я і потрапив в сільське господарство і на ринок засобів захисту рослин.
«Коли ти почав з малого і побачив, що це користується попитом, включається спортивний інтерес і стимул до роботи»
Ми починали в 1999 році з маленької компанії в складі трьох осіб. Компанія була дистриб’ютором препаратів знищення побутових шкідників: мурах і гризунів. У той час це був специфічний ринок. Цим займалася санепідемслужба. Плюс кошти потрібно було постачати в невеликій кількості в різні куточки України. Я і сам возив їх іноді автомобілем з причепом. Щоб заробити хоч якісь кошти, доводилося здійснювати неймовірні подорожі по всій Україні. У 2001 році ми помітили, що ці препарати схожі з тими, що працюють на полях. Самі фермери почали до нас звертатися: «Є проблема на полі, гризуни знищують, дайте щось …». Сільське господарство якраз почало розвиватися, і з’явився «UKRAVIT». Спочатку працювали над дистриб’юцією препаратів проти колорадського жука і проти гризунів. Уже в 2003 році прийшло розуміння, що треба розробляти щось своє. Препарати від гризунів за собівартістю в той час не були дорогими. Основа – зерно. У той час місто Черкаси було «хімічним». Тут працював «Хімреактив», який виготовляв концентрат, з якого робилися препарати проти гризунів, були фахівці, хімічна база. Спочатку ми орендували невеликий цех на вул. Сурикова, згодом купили нову базу, де вже створили «Фабрику агрохімікатів» і почали переходити на великі масштаби. Спочатку на нашій ідеї всі ставили хрест, сміялися над нами. Тому що митниці як такої не було, в бюджет ніхто нічого не платив. По суті не було ніяких витрат і до бажання щось інвестувати у виробництво ставилися дуже скептично. Мовляв, проект не окупиться і успішним не буде, тому що є Китай, звідки можна все замовляти. Але коли ти почав з малого і побачив, що це користується попитом, включається спортивний інтерес і стимул до роботи. Я був впевнений, що часи зміняться
«Іноземні компанії «підсаджують» наших сільгоспвиробників»
«UKRAVIT» на українському ринку ЗЗР сьогодні займає майже 9%. Отже, інші 91% – іноземні виробники. У «UKRAVIT» сьогодні дуже широкий асортимент. І я вважаю це нашим досягненням. Але іноземні компанії «підсаджують» наших сільгоспвиробників. Великі мультинаціональні компанії завжди знають, скільки заробить фермер, так як вартістю свого товару регулюють його заробіток. Фермери від них залежні: насіння, засоби захисту рослин, надання кредитних програм. Щорічно ціни на все зростають, крім цін на сільгосппродукцію.
Люди, що працюють в нашій компанії, мають перед собою ті ж цілі, як і я, – зробити «UKRAVIT» світовою компанією
Все залежить від того, які умови ти можеш запропонувати. Якщо ти платиш нормальну зарплату, поважаєш своїх працівників, вони бачать розвиток підприємства, то не підуть з нього. Якщо невелика різниця в заробітній платі вимагає виїзду за кордон, люди вже замислюються, чи потрібно їм це. Зараз вже наших фахівців запрошують за кордон на консультації. Для них це теж рівень, коли тебе сприймають як експерта. Люди, що працюють в нашій компанії, мають перед собою ті ж цілі, як і я, – зробити «UKRAVIT» світовою компанією. Важко, довго, але поступово ми це робимо.
Про синергію зусиль аграріїв і науковців та роботу агроіндустріальних парків
На жаль, в Україні постійно пишаються досягненнями в експорті сировинних ресурсів. Так, ми можемо отримувати високі врожаї, але потрібно навчитися їх переробляти і експортувати не просто пшеницю або кукурудзу, а вже готовий продукт. Просто продавати пшеницю – на цьому ніколи ВВП країни не піднімеш. Ти можеш збільшити врожайність, експорт, але істотних результатів не досягнеш. У свою чергу, агроіндустріальні парки – це майданчик, де об’єднуються аграрії, переробники, вчені і створюється додаткова вартість. Вони ефективно працюють в Китаї. Наприклад, китайські виробники навіть при ціні в 300 $ активно скуповують кукурудзу, а потім роблять з неї пластик, посуд і багато інших виробів.
Дистриб’ютор не буде ретранслювати твої цінності, які ти хочеш донести аграріям
Прямі продажі продукції не через дистриб’юторів, а безпосередньо споживачеві, безумовно, більш ефективні – як для компанії-виробника, так і для аграріїв. Для фермерів ця співпраця дає можливість отримати якісний продукт, уникнути ризику купівлі підробки, при цьому «Укравіт» забезпечує своїх споживачів не лише продуктом, а також сервісами і технологіями.
Дистриб’ютор не буде ретранслювати твої цінності, які ти хочеш донести аграріям. Для компанії пряма співпраця із сільгоспвиробниками також має суттєві переваги, оскільки ризик роботи з аграріями набагато нижчий за ризик роботи з дистриб’ютором. Виробнику складно контролювати використання коштів дистриб’ютором, немає гарантії, що продавець не стане просувати замість оригінального продукту дешеві підробки, немає гарантії, що дистриб’ютор не зникне з ринку.
Про нові перспективні проекти UKRAVIT
Серед актуальних проектів компанії – інвестиції в розмірі $2 млн у соляне виробництво в Черкасах: на підприємстві ТОВ «Кемікал Елементс Юкрейн» випускатимуть суміші калійної і натрієвої солі. В «Укравіт» бачать великий попит на цю сіль і наразі запускають пілотні проекти з ресторанами. Для повного налагодження виробництва в підприємство потрібно вкласти ще кілька мільйонів доларів.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!