Українці позбавляють себе заробітку на сільському зеленому туризмі
В Україні до цього часу доволі слабко розвинений сегмент туристичного ринку, який називають «сільський зелений туризм». Про це розповів експерт з розвитку туризму в громадах Сергій Толстіхін, пише SEEDS.
За його словами, садиби зеленого туризму відносно широко представлені лише в регіоні українських Карпат, а на решті території України — дуже вибірково.
«Маючи безліч цікавих туристичних локацій (лише на моїй Хмельниччині — понад 3000 пам’яток культурної та історичної спадщини), місцеві жителі та громада не достатньо вміють заробляти на туристах.
Чи місцева громада має чітку туристичну пропозицію? Чи має готовий «туристичний продукт»? Чи є в громаді зелені садиби для нічлігу і для пізнання місцевих традицій? Чи є цікаві розваги, локальна кулінарія, можливість придбати товари місцевого виробництва тощо», – наголошує Сергій Толстіхін.
На думку експерта, додатковим і дуже суттєвим фактором для розвитку сільського зеленого туризму стала війна. Для частини України в 2022 році туризм зник як явище, а для іншої частини туризм навіть зріс в порівнянні до передвоєнних років.
Читайте також: Традиційний обрядовий хліб Вінниччини став нематеріальною культурною спадщиною України
«Насамперед давайте зрозуміємо, що таке «сільська зелена садиба». Сільський зелений туризм — організований сільською родиною в селі відпочинок у власному господарстві. Обов’язковим елементом є дозвілля, що може запропонувати сільська родина або регіон.
Започаткування садиби сільського зеленого туризму є значно простішим стартом у бізнесі гостинності, ніж відкриття готелю, оскільки 2 важливих бізнес-компоненти вже є: персонал, тобто ви самі та члени вашої родини; нерухомість, тобто ваша хата.
Лишилось лише “прокачати” свої навички в управлінні садибою, маркетингу, зрозуміти, які додаткові послуги можна запропонувати, де знайти туристів тощо», – розповів Сергій Толстіхін Спілці сприяння розвитку сільського зеленого туризму в Україні.
Експерт рекомендує задуматись над концепцією садиби, в чому буде її родзинка. Цільову аудиторію садиби треба визначити обов’язково, вважає фахівець, інакше неодмінно виникне проблема, коли в одній кімнаті хоче відпочити сім’я, що шукає тиші та єднання з природою, а в іншій — гучно відпочиває з гітарою банда веломандрівників.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!