Українським виробникам на сьогодні потрібна революція у сегменті органічної продукції – Олена Дейнеко

0 200

Ситуація на українському ринку органічної продукції характеризується цілою низкою викликів, які сьогодні постають перед нашими виробниками.  Про це заявила директор проекту «Органік Бізнес Школа» Олена Дейнеко під час виступу на Міжнародному конгресі «Органічна Україна 2019», що проходить цими днями у Одесі, презентуючи результати дослідження стану, прогнозів, розвитку та проблем ринку виробництва органічних ягід, фруктів та овочів України, проведеного Українським проектом бізнес-розвитку плодоовочівництва.

Говорячи про виклики, фахівець розділила їх на ті, що стоять на заваді реалізації продукції на внутрішньому та зовнішньому ринках.

“Стосовно реалізації органічної продукції на внутрішньому ринку , можна сказати, що виробники стикаються з браком досвіду, загальними ризиками органічного виробництва, так як цей процес є досить складним. Також є ризик виникнення інфекційних хвороб рослин на плантаціях, дефіцит персоналу тощо.

Серед ризиків з якими стикаються наші виробники під час експорту – це дорогі фінанси в Україні через високі відсоткові ставки по кредитах, маленькі товарні партії через що не можливо отримати великий прибуток, проблеми з відповідністю української продукції стандартам сертифікації  ЄС, сильна конкуренція»,- зазначила Олена Дейнеко.

У своєму виступі фахівець також розповіла, що сьогодні в Україні існує 168 виробників органіки. Переважна більшість з них виробляє ягоди, а 63 з них – виключно ягоди. На її думку, це пояснюється тим, що ягідний ринок розвивався стрімкіше, аніж овочевий і він більш орієнтований на експорт.

При цьому, за інформацією керівника «Органік Бізнес Школи»,  понад 60% українських виробників органіки планують подальший розвиток власного бізнесу. «Більша частина з них планує розвиватися шляхом збільшення площ насаджень культур. І тільки невелика частка – 24% виробників – планують розвивати свій бізнес шляхом створення доданої вартості продукту»,- говорячи про перспективи розвитку ринку, зазначила Олена Дейнеко.

Вона також зазначила, що 80% українських виробників органічної продукції сьогодні не є членами кооперативів. «З них лише 46% припускають, що в подальшому вони можуть бути готовими до кооперації. Хоча виробники повинні усвідомити, що кооперація – це необхідна умова функціонування ринку продукції органік»,- підкреслила фахівець.

У своєму виступі Олена Дейнеко також зазначила, що сьогодні понад 70% гравців органічного ринку України виробляють лише сировину, а 94% виробників мають лише сертифікацію «Органік Стандарт». З них лише 10% розглядають можливість отримання у подальшому сертифікації стандарту Global G.A.P.

В той же час, згідно дослідження проекту, майже 70% українських виробників органіки мають проблеми зі збутом.

«Проте у найближчі роки українські виробники органіки, задля збереження рентабельності свого бізнесу, будуть вимушені змінювати стратегії розвитку. Фактично сьогодні нашим виробникам потрібна революція у сегменті органічної продукції. Якою може бути правильна стратегія? Це збільшення частки експорту у структурі збуту продукції, розвиток переробки, отримання сертифікації»,- резюмувала Олена Дейнеко.

SEEDS.org.ua

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!