Українські аграрії не квапляться з агрострахуванням
В Україні немає культури страхування. Сьогодні вітчизняних агровиробників, які хотіли б застрахуватися не більше 3-4%, тоді як в США в залежності від культури і території, застраховано понад 80% аграріїв.
Про це під час онлайн-дискусії “Де гроші для аграріїв”, організованої ЛІГА: ЗАКОН розповів, експерт з питань агрострахування проекту IFC “Розвиток фінансування аграрного сектора в Східній Європі і Центральній Азії” Андрій Заріпов, пише SEEDS.
“На сьогоднішній момент у нас ринок страхування, саме готовність страхових компаній працювати на цьому ринку, досить висока. Але питання в тому, що агровиробники не зовсім прагнуть купувати агрострахування.
Тут часто навіть питання не в ціні. По-перше, сама концепція страхування, вона складна. У нас немає культури страхування. Це потрібно визнати”, – говорить Андрій Заріпов.
“Наприклад, в Штатах почали створювати систему агрострахування з 30-х років, після Великої депресії там було кілька посушливих років. Запровадили систему, продукти, субсидії, але аж до 1996 року відсоток проникнення на ринку був не більше 20%.
Що стало фактором, який вплинув на те, що зараз в США в залежності від культури і території, застраховано понад 80% агровиробників? А вплинуло те, що в Штатах це стало умовою для отримання будь-якої іншої державної підтримки. І це в принципі логічно. Завдання держави – допомагати стійким агровиробникам.
Дай бог, щоб у нас було 10% агровиробників, які захотіли застрахуватися. Зараз їх 3-4%. І ця цифра з року в рік збільшуватиметься”, – переконаний експерт з питань агрострахування.
“Зараз дуже багато країн йдуть у напрямку інтеграції системи агрострахування де є держсубсидія і роль страхових компаній. Страхові роблять свій бізнес, вони на цьому знаються, вони мають можливість і оцінити збитки – це не функція держави оцінювати збитки.
Використовуючи системне агрострахування, держпідтримку, субсидії, держава за фактом виділяє для себе зрозумілі гроші щороку – вони бюджетуються і в разі настання ризику всі виплати проводяться від страхової компанії і міжнародної перестрахувальної компанії. Це, напевно, найважливіший компонент – агрострахування це катастрофічний ризик”, – підкреслив Андрій Заріпов.
“В принципі продавати просто так агрострахування як окремий продукт, який не інтерірований у будь-що (це світова практика), просто так субсидія плюс агрострахування не працюють.
Вона працюватимуть хвилями, спалахами, на наступний рік після поганого події всі захочуть страхуватися, а через рік скажуть: не отримали ми в цьому році виплату, може не варто… Питання в тому, як це зробити системно”, – додав експерт.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!