Україна “підсіла” на фруктову екзотику
З кожним роком споживання свіжих фруктів в Україні зростає. Нещодавно Україна оновила рекорд імпорту бананів, однак банани – далеко не єдині “екзотичні” фрукти, закупівлі яких збільшилися в 2019 році.
До того ж у відсотковому співвідношенні імпорт таких товарів як, ананас, авокадо, а також гуаява, манго та мангостан за рік зріс більше ніж в 2 рази. Експерти УПОА пояснили з чим пов’язане таке суттєве збільшення споживання саме екзотичних фруктів.
“Збільшення споживання екзотичних фруктів в першу чергу пояснюється трендом здорового способу життя, кількість прихильників якого зростає з кожним роком. Також, підвищилася платоспроможність населення України у зв’язку з ростом доходу населення в 2018-2019 роках. І останнім істотнім фактором, який впливає на підвищення імпорту фруктів є стабілізація національної валюти, яка суттєво зменшує різкі цінові стрибки”, – пояснює ситуацію директор з розвитку УПОА Катерина Звєрєва.
Але чому зростання спостерігається саме в сегментах ананасу, авокадо, манго та мангостану?
Насправді існує відразу декілька причин, чому зросло споживання саме цих фруктів. Банани та цитрусові хоч є суто тропічними фруктами вже давно перестали бути екзотикою для українського споживача.
Сформувалася стійка культура споживання, як бананів, так і цитрусових, не тільки в свіжому виді, але й в якості складових багатьох страв. Більше того, ці фрукти вже стали “традиційними” ласощами під час новорічних свят. Тому, зростання споживання бананів та апельсинів хоч і спостерігається протягом останніх років, однак щорічний приріст є не таким суттєвим.
Ананас, авокадо, манго та мангостан також відомі українським споживачам досить давно, однак в Україні культура споживання цих фруктів ще не сформувалася. І більшість споживачів, які хочуть урізноманітнити свій раціон за рахунок екзотики, в першу чергу будуть віддавати перевагу відносно відомим для них фруктам.
Можливо, через декілька років в Україні суттєво зросте споживання лічі, маракуйа, пітахая, карамболи, які наразі набувають популярності в країнах ЕС. Однак, на сьогоднішній день вони не достатньо відомі для українця, тому пересічний споживач ще з недовірою ставиться до цих фруктів, віддаючи перевагу ананасу, авокадо, манго та мангостану.
Ще однією причиною росту популярності вищеперерахованих фруктів є збільшення споживання снеків. Останні роки нарізані манго, мангостан та ананас все частіше з’являються на полицях супермаркетів, упаковані в одноразові пластикові контейнери.
Наразі такі снеки можна зустріти майже в усіх роздрібних мережах (Ашан, МЕТRO, Сільпо, Мегамаркет), хоча ще 5-7 років тому проблемою було купити такий продукт бодай в одному супермаркеті.
Незважаючи на досить високу ціну фруктового контейнеру кількість поціновувачів такого “перекусу” зростає. І причина криється в наступних факторах. По перше, фруктові снеки набагато корисніші за енергетичні батончики, чіпси або попкорн.
По-друге, нарізані фрукти в пластиковому контейнері є зручними для вживання в їжу. Фрукти не потрібно мити, а наявність одноразової виделки в кожному з контейнерів дозволяє перекусити навіть на ходу.
Популярність авокадо в Україні – заслуга ще одного світового тренду, який набирає популярності останні роки. Річ у тім, що авокадо – лідер всіх можливих “конкурсів корисності” серед фруктів, тому він входить в раціон багатьох прихильників здорового харчування.
“Українці все більше включають в свій раціон екзотичні фрукти. Так у порівнянні з показниками п’ятирічної давнини імпорт ананасу в кількісному вираженні збільшився в 5 разів, авокадо – в 8, а гуаяви, манго та мангостану – в 12. З 2015 року частка імпорту цих фруктів від загального числа свіжих фруктів, що імпортує Україна, зросла на 5%”, – розповідає виконавчий директор УПОА Семен Крамаренко.
Дізнавайтеся більше про новітні ідеї, тренди та технології агробізнесу на конференції від агромедіа-агентства Sapienza “Збільшення прибутків в агробізнесі“, яка відбудеться 29 жовтня у Міжнародному Виставковому Центрі.
SEEDS.org.ua за інформацією Fruit-Ukraine.org
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!