Україна отримала рекордний виторг від експорту заморожених овочів
Україна відновила рекорд експорту заморожених овочів незважаючи на дефіцит сировини і курс гривні. Зокрема експорт заморожених овочів в листопаді 2019 року досяг 1,5 тис. тонн, збільшившись на 31% в порівнянні з тим же місяцем попереднього року і на 52% в порівнянні з попереднім місяцем.
Як повідомляють аналітики EastFruit, за перші чотири місяці сезону 2019/20 років (серпень -листопад 2019) Україна експортувала вже 4,0 тис. тонн заморожених овочів, що на 14% перевищує показник попереднього сезону за той же період.
Варто зазначити, що сума виручки від експорту також була рекордною і склала $4,9 млн.
Зростання експорту відбувалося на тлі в цілому несприятливої світової кон’юнктури – різкого зміцнення національної валюти і, як наслідок, тиску з боку Польщі, яка пропонувала більш дешеві овочі.
Українські виробники заморожених овочів неодноразово скаржилися на дефіцит сировини для переробки в цьому сезоні. За їх словами, було складно закрити всі контракти, так як овочівники воліли продавати продукцію на свіжому ринку, де ціни були вище.
Головною сировиною для заморозки овочів є: капуста брокколі, цвітна капуста, солодкий перець, зелений горошок і цукрова кукурудза. Також в Україні в останні роки дуже активно розвивалося виробництво замороженого цибулі для експорту в країни Євросоюзу.
Минулого сезону деякі підприємства по заморожуванню навіть імпортували цибулю з Казахстану, Узбекистану і Таджикистану, щоб очистити, заморозити і експортувати його. При цьому практично всі підприємства чистять цибулю вручну.
Головною відмінністю реалізації овочів для потреб заморозки від реалізації на свіжий ринок, є можливість продажу значно більших обсягів продукції. Особливо якщо мова йде про такі товари, як брокколі, цвітна капуста, цукрова кукурудза і зелений горошок.
Орієнтуючи виробництво на заморозку, овочівник має можливість вирощувати овочі в промислових масштабах. Однак при цьому і ціна реалізації на овочі буде нижче, ніж на свіжому ринку. Більш того, заморознику краще зафіксувати ціну на сировину до початку його вирощування, з урахуванням фіксованої маржинальністі виробника, так як ціни на заморожені овочі не підлягають таким же значним коливанням, як ціни на свіжу продукцію. Це, до речі, може бути одночасно і перевагою, тому що фермер, починаючи сезон, вже може приблизно прорахувати суму очікуваного прибутку і може планувати розвиток.
Водночас недоліками такого бізнесу є погодні ризики, які, при великих масштабах виробництва, можуть обернутися значними збитками. Інший фактор ризику – можлива відмова заморозника від зобов’язань за контрактом, що також іноді трапляється. Як правило причиною такого дефолту може бути низька ринкова ціна продукту на спотовому ринку або ж погіршення фінансового стану замовника.
Водночас цей бізнес, безсумнівно, має хороші перспективи. Для прикладу сусідня з Україною Польща експортує щорічно заморожених овочів на суму понад $ 350 млн або близько 500 тис. тонн в натуральному вимірі.
Щоправда в цей обсяг включається і картопля фрі. Тому світовим лідером в цій категорії є Бельгія, що продає на експорт понад 1,3 млн. тонн заморожених овочів і картоплі. Серед лідерів також Китай, Іспанія і вже згадана Польща.
SEEDS.org.ua за інформацією EastFruit
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!