Тижневі очікування суден в портах значно здорожчують логістику – Мінагрополітики
Третій місяць поспіль росія цілеспрямовано блокує роботу “зернової ініціативи”. У черзі на інспекцію наразі очікують 117 суден. У середньому перевірку проходять 2–3 судна в день, тоді як у вересні та жовтні цей показники становив 6–7. Чим ця ситуація загрожує українським аграріям, яку мету переслідує росія, саботуючи роботу “зернового коридору”, а також який шлях його розблокування бачить Україна – ці питання в ефірі Українського радіо прокоментував заступник міністра агрополітики та продовольства України Маркіян Дмитрасевич, пише SEEDS.
Про це йдеться на сайті Міністерства арарної політики та продовольства України.
“Вдалося частково вийти з цієї ситуації: було прийнято рішення пропускати судна з більшим тоннажем. Тим не менше, тижневі очікування здорожчують логістику. У результаті, по-перше, продукція стає дорожчою для отримувачів – і особливо чутливо це позначається на країнах, які залежать від українського зерна. По-друге, це падає також додатковими витратами на українських аграріїв, зменшуючи відпускну ціну зерна”, – зазначив Маркіян Дмитрасевич.
Так, через порти Одеси в середньому за місяць експортується трохи більше, ніж 3 млн тонн агропродукції, тоді як їхня потужність – близько 6 млн тонн. У результаті за увесь час роботи зернового коридору експортовано 19 млн тонн.
“За умови використання потужностей одеських портів на повну, ця цифра була б набагато більшою, щоб дало фінансові можливості для аграріїв профінансувати посівні та збиральні кампанії 2023 року”, – підкреслив заступник міністра агрополітики.
За його словами, українська сторона наполягає на тому, щоб збільшити кількість інспекторів і таким чином пришвидшити процес перевірки суден. А Президент України на своєму рівні піднімає питання про включення до зернової ініціативи миколаївських портів, що здешевило би логістику для українських аграріїв і забезпечило би більший вал продукції на світовому ринку зерна.
Причини штучного гальмування росією роботи зернового коридору, за словами Маркіяна Дмитрасевича, зрозумілі. Такий саботаж – спосіб рф тиснути на Україну економічно. Адже агропродукція відіграє ключову роль для вітчизняного експорту, надходження валютної виручки в країну, а отже, економіки України загалом.
“Україна – в постійних переговорах з партнерами – ООН і Туреччиною, – ми сподіваємося на результати. Але тут важлива відповідна реакція й іншого цивілізованого світу”, – акцентував Маркіян Дмитрасевич.
Читайте також: Спрощена логістика дозволить транспортувати зерно дешевше – Сольський
Адже наслідком війни в Україні, в тому числі блокування чорноморської зернової ініціативи, є зростання цін на продовольство, по-перше, в африканських та азійських країнах, по яких ця ситуація б’є найбільше. По-друге, збільшується вартість продуктів харчування і на європейських полицях.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram“Результати саботажу зернової ініціативи обговорювалися при візиті делегації Мінагрополітики в країни Африки, а також на Конференції аграрних міністрів, яка відбулася в Берліні позаминулого тижня.”, – резюмував заступник міністра агрополітики.
Youtube та Підписуйтесь!