Сухофрукти – новий експортний тренд України
Експорт сухофруктів з України в листопаді 2019 року зріс на 84% порівняно з жовтнем і перевищував показники листопада 2018 року на 36%. В цілому ж за перші шість місяців сезону 2019/20 років з України було експортовано 0,9 тис. тонн сухофруктів – на 18% більше, ніж за той же період попереднього сезону, повідомляють аналітики EastFruit.
Сушка фруктів і ягід в даний час знаходиться в тренді здорового харчування, особливо якщо мова йде про сушіння без використання цукру.
Незважаючи на зростання експорту, Україна традиційно залишається нетто-імпортером сухофруктів, оскільки кліматичні умови країни не дозволяють масово сушити фрукти і ягоди під сонцем, без використання твердого палива, електроенергії, газу або інших джерел енергії.
За перші шість місяців сезону, до України було завезено близько 4,8 тис. тонн сухофруктів – тобто імпорт перевищував експорт приблизно в п’ять разів.
Головними постачальниками сухофруктів в Україні традиційно є Туреччина і країни Центральної Азії, такі як Узбекистан і Таджикистан. Серед великих постачальників сухофруктів в Україну також Чилі, Аргентина, Молдова і Китай.
“Ми відзначаємо значне зростання інтересу до виробництва сухофруктів в Україні в останні роки, незважаючи на зростання вартості енергії на внутрішньому ринку. Однак, враховуючи необхідність витрачати енергію на сушку, українські виробники можуть створювати підприємства, які виробляють продукцію високої якості, яке неможливо отримати при сушінні продукції під сонцем в країнах Центральної Азії”, – зазначає Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО).
“Сушка фруктів і ягід в даний час знаходиться в тренді здорового харчування, особливо якщо мова йде про сушінні без використання цукру. Висушені плоди користуються великим попитом серед постачальників енергетичних батончиків, мюслі, пластівців і інших корисних снеків і сніданків.
Сухофрукти також все більше використовуються в кондитерській та хлібобулочній промисловості, і продаються окремо в роздріб, в якості здорового снека. Великим попитом користується і фруктово-ягідна пастила – в цьому сегменті вже з’являються досить яскраві бренди, які успішно розвивають експортний напрям”, – пояснює представник ФАО.
А ось напрямок виробництва та експорту сухих овочів поки що відстає від фруктів. Кілька років тому, за ініціативи проекту “АПК-Інформ: овочі і фрукти”, компанія Nestle провела спільно з “АПК-Інформ: овочі і фрукти” великий форум для всіх бажаючих зайнятися цим бізнесом в Україні, пояснюючи всі нюанси цього бізнесу. Після цього кілька років велися переговори з потенційними виробниками сушених овочів.
Однак проект так і не був реалізований. Його вартість оцінювалася в $10-15 млн. Головною причиною, з якої українські овочівники відмовлялися від створення підприємств з сушіння овочів, було відсутність розуміння специфіки маркетингу на внутрішньому ринку та експорту цих специфічних товарів, оскільки гарантій закупівлі продукції до початку її виробництва не давала ні одна компанія.
На сьогоднішній день, найбільші виробники продуктів харчування України, в рецептурах яких використовуються сушені овочі, переважно імпортують цю продукцію з інших країн.
Найбільшими світовими імпортерами сухофруктів є США, Німеччина, Великобританія, Китай і Франція, а більше всіх сухофруктів експортують Таїланд, Туреччина, США, Німеччина і Чилі.
SEEDS.org.ua за інформацією EastFruit
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!