Стрес займає перше місце серед чинників впливу на зміну харчових звичок українців

0 90

У половини опитаних українців, а це 49%, звички харчування змінилися від початку повномасштабного вторгнення. Серед молоді віком 18-34 роки цей показник навіть вищий — 54%, пише SEEDS.

Інсайтами зі спеціального дослідження “Меню війни: як повномасштабне вторгнення змінює харчові звички українців?” поділилася під час New Food Summit 2024 Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research.

Читайте також: Літня спека позбавила фермерів України значної частини врожаю

Згідно з дослідженням, фактори, що найбільше впливають на харчові звички українців під час війни:

  • підвищення цін на продукти харчування,
  • тривалий стрес,
  • атаки ворога із їх наслідками.

“Життя у війні та досвід блекаутів зробили українських споживачів загартованими. Люди перебудовують свій режим харчування та адаптують звички. При цьому третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у випадку затяжних блекаутів”, — говорить Євгенія Близнюк.

Проте при деталізованій оцінці стрес (83%) займає перше місце серед чинників впливу на зміну харчових звичок. Через стрес та емоційне виснаження половина опитаних українців харчується нерегулярно (49%), а також вживають більше нездорової їжі (42%), мають знижений апетит (41%) та пропускають деякі прийоми їжі (41%). 19% респондентів також вказали, що стали вживати більше алкоголю.



Через зростання цін на продукти харчування під час війни майже дві третини (64%) опитаних обирають дешевші продукти, майже половина респондентів частіше готують їжу вдома (48%), йдеться в дослідженні.

Блекаути також мають відчутний вплив на харчові звички українців. Наслідком відключень електрики, опалення або води респонденти найчастіше називали те, що надають перевагу продуктам тривалого зберігання (59%) та холодній їжі (50%).

Війна змусила українців зрізати бюджет на харчування. Найсильніше ці зміни відчутні серед респондентів вікової групи 56+ років — серед них частка тих, що економлять, складає 77%.


В Києві пройшов дводенний New Food Summit 2024 – подія, на якій виробники agrifood-галузі, дистриб’ютори, гравці ритейлу і HoReCa обговорили нагальні питання того, як в умовах війни, зростання витрат, зміни ланцюгів постачання і постійних відключень світла масштабуватись, створювати нові продукти та виходити на іноземні ринки. 

 

SEEDS

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!