Сьогодні робота в “тіні” – величезний мінус для розвитку українських фермерів
Створення фермерського господарства – процес не складний. Набагато складніше чітко спланувати чим ви будете займатись, що вирощуватимете і куди зрештою буде реалізовувати свій товар, пише SEEDS.
Про це розповів власник ТМ ФайнаBerry Микола Стецьків під час локдаун-конференції «Місцевий економічний розвиток у часи пандемії», яку організував проєкт CowBoyky: Український Дикий Захід.
«Створення фермерського господарства не є складним для кожного бажаючого, але потрібно зрозуміти для чого його відкривати. Є багато популізму, неправдивої інформації про те, що: садіть, скажімо, малину, і матимете успіх. Або, садіть полуницю, бо вона у минулому році коштувала від 70 до 120 гривень.
Насправді це циклічні речі, які мають властивість змінюватися через людський фактор. Коли люди бачать високі ціни на якийсь з продуктів, вони починають масово його впроваджувати в себе на місцях. Відбувається невід’ємний процес життя – перенасичення ринку як внутрішнього, так і зовнішнього. І всі ці продукти стають неконкурентними – собівартість інколи виходить вищою ніж маржа того заробітку.
Тому перш ніж створювати фермерське господарство потрібно чітко розуміти чим ви будете займатись, що ви будете вирощувати і куди ви будете реалізовувати свій товар. Є багато нішевих культур, які мало озвучені», – нагадав Микола Стецьків.
Звернувся львівський підприємець до фермерів, які хотіли б розпочати свою діяльність, з порадою щодо прозорості бізнесу.
«В жодному разі не думайте про те, що ви буде в виграші, перебуваючи у тіні. Це мінус для вашого розвитку. Зараз є всі передумови для того, щоб рухатись швидше тільки якщо ви працюєте офіційно.
Навіть HoReCa не захоче з вами співпрацювати. Вона надаватиме перевагу таким як я, через те, що в мене є всі документи для вирощування і реалізації продукції.
Що стосується Державних програм (підтримки-ред.) вони вимагають офіційності. Від закупівлі до реалізації», – акцентує увагу Микола Стецьків.
Крім цього поділився підприємець планами компанії на цей рік серед яких поява насаджень ягідних культур та організація фестивалю.
«Ми починали з 10 соток, дійшли до одного гектара. Вже цьогоріч ми обробляємо 11 гектарів. Маємо 4 гектари полуниці. Буде пів гектари лаванди для фотосесій, атракцій, додаткового маркетингу – це ті речі, які притягують людей і змушують про це говорити.
Навесні ми плануємо посадити лохину, малину та ожину. Планувати то ми плануємо, але є і така річ, як реальність. Минулого року ми хотіли зробити фестиваль полуниці. Ми не змогли його провести через погодні умови. Тепер плануємо його організувати цьогоріч. Яким він буде, в якому форматі – час покаже», – розповів Микола Стецьків.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!