Сімейна справа братів Майборода: Як зробити українське сиров’ялене м’ясо краще закордонного
Два брати Майборода – Дмитро і Сергій – 20 років тому створили бізнес з в’ялення м’яса. Процес в’ялення водночас і простий, і складний, тому головне — правильна технологія і натхнення цією справою, розповів Сергій Майборода в інтерв’ю SEEDs.
-Пане Сергію, розкажіть історію створення “Поліських Делікатесів”: коли заснували компанію, чому так назвали? І як взагалі Ви вирішили започаткувати цей бізнес?
-Наші дідусь і бабуся з села Бережниця Дубровицького району Рівненської області. В старовину на Поліссі зберігали м’ясо наступним чином: набивали його в свинячий міхур або шлунок, підвішували до стріхи і в’ялили. Закладали за звичаєм перед Різдвом, а знімали десь на косовицю. Ми з братом це бачили з самого дитинства.
Заснували підприємство ми 20 років тому. Обрали назву “Поліські Делікатеси”, тому що все просто – Полісся це наш регіон і для нас це делікатеси.
Ми задалися питаннями: чому є такі продукти в Іспанії, Франції, Італії, а в Україні немає? І взагалі, в Радянському Союзі не було якісних сиров’ялених ковбас і виробів. Тому, ми вирішили, що це буде нам цікаво.
-Як виглядає Ваша компанія сьогодні? Які технології брали за приклад?
-Наше виробництво – це мале підприємство , можна сказати , що кожний вироблений делікатес проходить через наші руки . В майбутньому ми плануємо збільшити наші потужності за рахунок побудови нового підприємства. В зв’язку з тяжким становищем економіки в нашій країні та корупцією, та з повною відсутністю інтересу місцевої влади до будівництва нового підприємства маємо низку проблем, які вирішуються дуже довго. Тому точно на даний момент я не можу сказати коли ми закінчимо будівництво.
Спочатку ми дуже багато читали, вивчали як правильно в’ялити м’ясо . Це дуже непроста справа, потрібно знати мікробіологію харчових продуктів, хімію, а також вміння поєднувати спеції. Ми їздили за кордон, дивилися як в’ялять делікатеси в різних країнах. Знайомились з різними європейськими технологіями, робили висновки і підлаштовували нашу технологію таким чином щоб зберегти традиційний смак наших делікатесів та внести всі новітні досягнення у сфері здорового харчування. Це сімейна справа, тому рецептури і технологію ми тримаємо в таємниці.
-Розкажіть про технологію яку Ви використовуєте для приготування своїх делікатесів?
Дотримуємось традиційної технології в’ялення, під час якої процес в’ялення проходить в декілька етапів і може тривати до 18 місяців в залежності від ваги і розміру делікатесу.
-Звідки Ви берете сировину для продуктів?
– Для нас важлива якість м’яса і конкурентоспроможна ціна. М’ясо замовляємо у фермерських угіддях.
-Яку продукцію можна у Вас придбати та де саме?
-Продукцію можна замовити в інтернет-магазині www.delikatesi.com.ua. Також наші делікатеси можна придбати у супермаркетах, магазинах, кафе і ресторанах у багатьох містах України. Найпопулярніші – це «Мацик Поліський », «Богук з пармезаном», «Бастурма», ковбаса «Шацька», ковбаса «Волинська» та інші, близько 25-ти видів.
-Плануєте виходити на експортний ринок?
-Так, було б непогано.
Люди купують нашу продукцію і везуть за кордон – в Англію, Італію, Америку тощо. У Чикаго є українські магазини, які хотіли продавати в Америці наші делікатеси. Їм передавали нашу продукцію знайомі з України і вона їм сподобалась. Але із-за дуже дорогого транспортування і розмитнення за кордоном це поки що дуже невигідно.
Першочергово плануємо підкорити український ринок, а потім можна намагатися і світовий ринок завойовувати.
-Розкажіть про користь своїх продуктів?
– Про корисність м’яса я думаю знають всі, в ньому міститься велика кількість білку і поживних речовин , тому частими нашими клієнтами є спортсмени, а також люди, які займаються альпінізмом , гірським туризмом , велоспортом, мандрівники адже наші продукти при малих об’ємах , можуть підкріпити організм людини доволі надовго.
-В чому перевага Вашої продукції перед закордонною?
-Якщо дивитись на закордону продукцію, яка виготовлялась за традиційною технологією без різних смакових добавок і консервантів , то перевагою є ціна. Якісна продукція в Італії може коштувати від 25 євро за кг , а в Україні коштує від 1200 грн. Навіть на самих виробництвах в Європі визнають , що в них є аналоги , які роблять по «швидкій технологій» з дешевшою ціною, але якість і натуральність такого продукту є сумнівною. Якісне м’ясо коштує дорого. А у нас сімейний бізнес і ми не можемо нашкодити самі собі, бо завжди намагаємось зробити якнайкраще, використовуючи тільки натуральні спеції, сировину.
-Чи велика конкуренція в цій ніші бізнесу? Як Ви її витримуєте?
-Конкуренція завжди є і це добре.
Технологія в’ялення з однієї сторони проста з іншої складна, і не завжди виходить зробити якісно і смачно. Ми дуже багато читаємо, їздимо на виставки, вчимось, вкладаємо в наші технології, розвиваємось і в цьому наша перевага. Ми завжди намагаємось бути на крок попереду.
-Чи можна спробувати приготувати сиров’ялене м’ясо вдома?
-Можна спробувати, але немає гарантії, що вийде. Тому, що потрібно контролювати температурно-вологісний режим, і якщо не дотримуватись всіх умов, то в найкращому випадку можна просто викинути м’ясо в смітник. Рік чи два роки назад в Україні були випадки захворювання ботулізмом через вживання в’яленої риби, а це все могло статися через сировину, санітарні умови, неправильне в’ялення. Тому краще купити готовий продукт, який зробили професіонали.
-Які у Вас плани на майбутнє?
– Ми живемо цією справою і все в неї вкладаємо. Наш девіз — тільки вперед, ні кроку назад!
В наш час дуже не просто побудувати бізнес, тим більше, що держава зовсім не створює умови для розвитку. Залишається тільки вірити в себе і йти вперед.
Ярослава Коломієць
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!