Що треба знати про тенденції органічної плодоовочевої продукції в ЄС, які впливають на ринок України
Про прогнози та тенденції органічного виробництва плодоовочевої продукції в Україні на найближчі роки, виходячи з досліджень та аналітики, проведених компанією «Organic Business School» розповіла під час свого виступу в рамках п’ятої загальнонаціональної конференції «Мільйон з гектара» директор компанії Олена Дейнеко. Детальніше читайте на SEEDS.
«В Україні органіка є глибокою нішею.
Найсвіжіші дані, за останній тиждень лютого від компанії «Organic Standart» говорять про те, що в нашій країні лише 154 сертифіковані виробники органічних ягід, 39 виробників овочів і 31 виробник фруктів», – говорить експерт.
Якщо говорити, про тренди пов’язані з яблуками, то згідно з аналітикою тенденцій споживання на європейському ринку можна виділити 4 бізнес-моделі які мають найбільшу динаміку зростання: товарне яблуко, пюре, соки “not from concentrate” і сушені яблука.
Основними джерелами інформації про тенденції органічного плодовоягідного ринку на сьогоднішній день є:
– Дані про ринок виробництва – дані сертифікуючого органу «Органік стандарт»;
– BioFach – головна Європейська виставка органічних товарів (Нюрнберг);
– Дослідження «Українського проекту бізнес -розвитку плодоовочівництва», Конгрес «Органічна Україна» (Одеса).
У своєму виступі Олена Дейнеко розповіла про тренди на прикладі BioFach 2019.
За її інформацією, сьогодні щодня зростає популярність здорового харчування зокрема і здорового способу життя загалом. Споживачі часто звертають увагу на органічні продукти, бо вважають їх частиною ЗСЖ.
Також, за словами експерта, перевага надається еко-упаковці, або відсутності будь-якої упаковки.
Важливим аргументом в плані безпеки та якості продуктів є сертифікація. Для свіжої продукції – Global GAP та Organic – це базовий фундамент. Сертифікації для мереж: BRC, IFS.
Постійно набирають популярності продукти для веганів та вегетаріанців, що дає можливість збільшенню асортименту плодоовочевих продуктів і підвищує довіру до компанії. Бо сучасні споживачі підтримують соціальну відповідальність виробника: екологічність виробництва та самої продукції, виробник має щось робити для планети, етичний бізнес (відмова від використання тваринних білків та упаковки, що може зашкодити навколишньому середовищу).
Новою цікавою нішею є органік-продукти преміум сегменту для тварин (птахів, кроликів, собак): корм з ягодами та овочами.
Покупці цікавляться різноманітними напоями та продуктами переробки з органік сировини.
Ще однією нішею є сушене листя малини і чорної смородини — чай.
Підсумовуючи виступ Олени Дейнеко можна зазначити наступні питання, вирішивши які Україна може посісти своє місце на європейському ринку органічної продукції:
– Впровадження на плантаціях та виробництві систем сертифікації, систем менеджменту якості;
– Кооперація та об’єднання малих партій у великі;
– Ринку потрібен розвиток переробки (заморозка, сушка);
– Репутація українських виробників, як постачальників, напрацювання досвіду – виробництво, логістика, експорт.
SEEDS, Ярослава Коломієць
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!