Розвиток малого бізнесу в Україні стримують застарілі дозволи часів радянської епохи
Еко-ферма «Козацьке подвір’я» відома на всю Україну своїми м’ясними делікатесами і сирами. Заснував ферму Сергій Свириденко в невеликому селі Іванопілля Донецької області. Про плани знаменитої на всю країну ферми і ще радянських «заморочках», які досі заважають працювати малому бізнесу в сучасній Україні, Сергій Свириденко розповів в невеликому інтерв’ю для SEEDS.
– На вашій фермі вирощують і свиней, і кіз, але чи вистачає власної сировини для виробництва сирів та ковбас?
– У нас все своє. Молоко козяче у нас своє, а коров’яче ми закуповуємо у сусідів. Зараз ми плануємо створити кооператив, чекаючи прийняття нового закону «Про кооперацію». Сьогодні поки немає сенсу створювати кооператив для того, щоб потім його перереєструвати.
– З вашою продукцією добре знайомі поціновувачі крафтового м’ясного краму, чи не збираєтеся збільшувати обсяги виробництва?
– З оптовою торгівлею у нас погано – у нас немає відповідних дозволів, які нам не дає держава. У нашій країні, на жаль, діють окупаційні закони 1918 року, коли були встановлені свої санітарні норми і правила. З малим бізнесом вони ніяк не стикуються.
У всьому цивілізованому світі для малого бізнесу є окремі умови, які відрізняються від виробництва. Але в нашій країні дуже велике лобі олігархів тому ми і не можемо отримати такі дозволи. Йдеться про експлуатаційний дозвіл. Ми його отримати не можемо, адже у нас немає 200 метрів від сироварні та інше. Тобто всі ці радянські «заморочки» нам заважають жити.
З точки зору оподаткування у нас все в порядку, але через відсутність дозволу ми не можемо реалізовувати свою продукцію торговельним мережам. Тому все у нас буде стояти на одному місці, поки держава не подбає про малий і середній бізнес.
Першим має піти назустріч саме держава. Треба прийняти такі закони, за якими ми будемо працювати в легальному полі реалізуючи продукцію. Усе! Більше мені нічого не треба, решту я зроблю сам як підприємець.
– Як же вам вдається реалізовувати свою продукцію?
– У нас є власна крамниця. Поширюємо через інтернет, через ярмарки, які влаштовують для виробників нашого типу західні благодійні місії.
– Який період року стає піковим для вашого виробництва?
– У передсвяткові періоди продажі йдуть краще. Але з того моменту, як ми відкрили власний інтернет-майданчик, то вся торгівля пішла набагато краще. Нам не потрібно чекати, коли буде ярмарок, або щось подібне. Тепер ми маємо стабільний канал реалізації в будь-який час. А коли проводяться ще й ярмарки – це взагалі чудово.
Сьогодні нам потрібно багато грошей, адже ми розширюємо виробництво і просуваємося вперед. Нам потрібно завершувати будівництво, і створення туристичної зони у нас в планах. Вкладати кошти в худобу – це добре, але віддача від цього не швидка.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!