«Робити зміни — це задача для 10-15% населення, які мислять цінностями розвитку, а не виживання», – Інна Мєтєлєва
Сьогодні, 11 серпня, свій День народження святкує Інна Мєтєлєва – керівник проектного офісу Агрополітичний діалог «Аграрна рада», який забезпечує програмну діяльність Депутатської аграрної ради (ДАР), а також координаційну роботу між ДАР та учасниками агропродовольчого сектору.
Кар’єра голови проектного офісу Агрополітичний діалог «Аграрна рада» – приклад успіху жінки в агробізнесі та агрополітиці. Інна посідала посаду заступниці голови правління Української асоціації Фінтех та інноваційних компаній у напрямку AgriFood Tech, також у 2019 році працювала заступницею міністра розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України.
Колектив ЗМІ SEEDS вітає Інну Мєтєлєву зі святом. З нагоди Дня народження журналісти зібрали кілька влучних цитат пані Мєтєлєвої про агрополітику, інновації та трансформації агробізнесу.
Про підходи у бізнесі та агрополітиці
Специфіка бізнес-середовища — це професійна командна робота і чіткий фокус на результат, який вимірюється систематично через систему KPI. І ти готовий вкладати свої знання, сили, час, всі необхідні ресурси, залучати кращих професіоналів для досягнення цілі. Коли ти приходиш у систему міністерства, ти розумієш, що потрапляєш у десятиріччями виплекану систему правил та обмежень прийняття рішень, які не направлені на отримання швидкого результату, а часто навпаки захищають збереження існуючої системи впливів. І тому інституційна реформа надважлива. І разом з тим, важлива особистість, яка очолює цю інституцію.
Про зміну цінностей
Відповідно до національних статистичних досліджень, 85% населення України мислить цінностями виживання. Люди приходять до магазину і бачать дешевий хліб, доступну гречку та стабільні ціни на молоко та яйця. Якщо ціни на продукти стабільні й усі можуть дозволити собі це купити — в Україні все більш-менш нормально. І те ж саме, якщо люди отримують підвищення соціальних виплат або заробітну плату вчасно чи тенденцію на зниження вартості комунальних послуг. І саме цим маніпулюють політики для підвищення власних рейтингів. Але наразі економічні реалії інші. Робити зміни — це задача для 10-15% населення, які не мислять цінностями виживання. Вони прийшли до цінностей розвитку і руху, розуміють, що це буде нелегко, і саме вони повинні рухати реформи. Незадоволені будуть завжди, але лише до того часу, поки не відчують зміни на краще на собі.
Про підтримку малих агровиробників
Сучасні ринкові умови вимагають від нас нових підходів для розвитку фермерства та агросектору загалом. Ми бачимо розвиток сільського господарства та збільшення зайнятості у сільській місцевості через розвиток та підтримку малих сільгоспвиробників, їх об’єднань та інтеграцію в ланцюги доданої вартості.
Про розвиток цифрових рішень
COVID-19 та глобальний локдаун прискорив розвиток цифрових рішень в AgFoodTech від вже звичного Farm Management до стрімкого зростання логістичних сервісів, e-commerce і агромаркетплейсів, сервісів доставки продуктів харчування та готової їжі, навчальних онлайн сервісів для фермерів та спрощення доступу до фінансових ринків.
Про діджитал-трансформації агробізнесу
В Україні у десятка компаній, які пропонують інноваційні рішення в точному землеробстві, управлінні земельними банками, обліку та моніторингу виробничих та управлінських процесів, є окремі маркетплейси із вхідних ресурсів і збуту готової продукції, фінансування та кредитування. На сьогодні основними гравцями та користувачами виступають саме великі аграрні компанії, у яких максимально автоматизовані та діджиталізовані управлінські та виробничі процеси, прогнозування, моніторинг і контроль, є доступ до інформації, ринків збуту та фінансів. Малі виробники, фермери лише частково мають можливості користування такими рішеннями, але мають велике бажання. Недорозвинений сегмент сучасних фінансових рішень для агровиробників та інтеграції в ланцюги доданої вартості «від ферми до виделки». Саме тут також наш фокус уваги. Діджиталізація та інноваційність аграрного сектору розвивається швидкими темпами, і тут український агробізнес може бути лідером на міжнародній арені.
Про жінок у агробізнесі
Потрапивши одного дня в агробізнес, дуже важко потім його залишити, тому що це стає захоплюючим симбіозом бізнесу та хобі на роки. Агріфуд – це про цінність життя, майбутнє, впевненість та безпечність. І це також про смак життя. Ці цінності історично та генетично поколіннями генерують, зберігають їх та передають жінки. Жінка – берегиня. Воїном вона стає, коли приходить загроза щодо її безпеки, сім’ї чи справи, якою вона займається.
Про агрополітичний діалог
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramВперше в парламенті депутати різних фракцій та політичних сил об’єдналися у спільну ініціативу – Депутатську аграрну раду. І разом з проектним офісом створено прямий канал взаємодії між законодавцями та безпосередньо агробізнесом. Ми відкриті для усіх, хто має бачення та проекти вдосконалення законодавчого поля для розвитку АПК, державних та регіональних програм розвитку агропродовольчого сектору та сільських територій, захисту інтересів виробників та експортерів, підвищення продуктивності та інноваційності галузі.
Youtube та Підписуйтесь!