Ринок яблука в Україні слабкий, бо виробники рахують собівартість там, де її немає
На внутрішньому ринку яблук існує ряд проблем, які можуть призвести до обвалу цін на продукцію. З міркуваннями на дану тему ділиться економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак, якого цитує EastFruit.
– Аналізуючи динаміку обсягів українського ринку за останні 5 років, можна побачити, у вартісному вимірі він скоротився на 27%. Це при тому, що в минулому році оптові ціни на ринку яблука різко зросли, адже був дефіцит. Якби не це, то зниження б досягло близько 40%, – вважає Андрій Ярмак.
Спостерігається також зменшення кількості споживачів і зменшення кількості яблука на одного споживача.
В поточному сезоні 57% українського врожаю яблук піде на переробку. Тобто більша частина врожаю, вирощеного і зібраного українськими фермерами, стало виробничим браком, і це дуже багато.
При роботі на зовнішніх ринках є також інші чинники, які негативно впливають на наш ринок. Це мінімальний досвід експорту за межі країн СНД і, як наслідок, необхідність повністю переосмислити підприємцями підходи до бізнесу. Ідеться і про вибір сортів та технологій, і про обрізку та догляд, і про зберігання, пакування, управління, маркетинг і персонал.
Як зазначив Андрій Ярмак, «перш за все, потрібно почати з сортів яблук, вироблених в Україні. Якщо немає перспективних сортів, то говорити про експорт далі країн СНД не можна».
Серед негативних чинників Андрій Ярмак назва також погане розуміння того, хто саме є головним конкурентом на світовому ринку, брак взаємної довіри, відсутність стратегічного SEEDS та розуміння принципів формування собівартості та маркетингу продукції.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!