Магазин органічних і екологічно чистих продуктів – така бізнес-ідея приваблює багатьох підприємців-початківців, і, здавалося б, просто приречена на успіх. На практиці багато людей, які відкривали магазини екотоварів в Україні, часто розчаровувалися в цьому бізнесі.
Перш ніж вкладати гроші в продаж органічних продуктів, необхідно усвідомити, що ринок органіки в Україні істотно відрізняється від подібних ринків в Європі і США. Там дійсно є цілі супермаркети, які торгують тільки органічними товарами, і вони непогано себе почувають.
Безліч завсідників цих магазинів добре розбираються в перевагах органіки і в тому, як її вирощувати. І найголовніше, в розвинених країнах люди довіряють системі контролю за виробництвом органічної продукції.
В Україні ж органічний ринок тільки формується. Закон “Про основні засади та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції” почав діяти лише з серпня 2019 року. До цього маркування типу “органік”, “еко”, “біо” могла ставитися, і часто ставилася, на самі звичайні продукти з метою залучення покупців.
Таке вільне трактування поняття органічної продукції сильно девальвував її в очах споживачів, і тепер багато хто ставиться до таких написів з недовірою. Ось чому магазин, що позиціонується в сфері органіки, буде багатьма спочатку сприйматися як звичайнісінька торгова точка з претензією на оригінальність. Тому автоматичного успіху не вийде, а треба буде докласти зусиль, щоб заслужити спочатку увагу, а потім довіру покупців.
Як це робиться, в декількох реченнях не розкажеш. Це тема повноцінного бізнес-плану з усіма розрахунками, який краще розробляти спільно зі знаючим фахівцем, знайомим з тонкощами цього бізнесу. Більш легким варіантом є купити франшизу вже розкрученої торговельної мережі, але тоді доведеться забути про оригінальність і самостійності у виборі стратегії розвитку.
Сама по собі бізнес-ідея вийти на ринок органічної продукції дуже перспективна, але не в одну мить. В даний час переважна більшість органічних ферм в Україні орієнтовані на експорт.
Але те, що в Німеччині щорічно продається органіки на 9,4 млрд євро, а у нас тільки на 20 млн євро, говорить лише про те, що нашим і виробнику, і продавцеві, і покупцеві доведеться пройти ще досить довгий шлях назустріч один одному. А прибуток на цьому шляху будуть отримувати тільки ті учасники ринку, хто заслужить і збереже бездоганну репутацію.
Дізнавайтеся більше про новітні ідеї, тренди та технології агробізнесу на конференції від агромедіа-агентства Sapienza “Збільшення прибутків в агробізнесі“, яка відбудеться 29 жовтня у Міжнародному Виставковому Центрі.
SEEDS.org.ua за інформацією pro-consulting.ua
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!