Репутація для аграрія – нематеріальний актив, який впливає на ринок і продажі

0 208

Наявність належної ділової репутації у компанії, зокрема в плодоовочевому бізнесі, є підґрунтям довіри на ринку, яка згодом конвертується у “довіру готівкову”. Крім того, така репутація свідчить про конкурентну перевагу на ринку та є стратегічним активом компанії, який розділяє бізнесменів на “успішних” і “не дуже”.

Формування такої ділової репутації компанії для залучення клієнтів з різних ринкових сегментів є складною, системною роботою, що не робиться протягом одного дня. Таку думку висловлює директор з розвитку Української плодоовочевої асоціації (УПОА),керівник проекту East-Fruit.com, Катерина Звєрєва виступаючи під час XVI Міжнародної конференції “Овочі та фрукти України-2019. Експортний прорив!”, що стартувала 3-го грудня в Києві.

Катерина Звєрєва наводить приклад того, як оцінити репутацію компанії: “Найпростіше – порівняти ціни на однакові позиції товару з однаковими характеристиками. Ось приклад з сайту  Rozetka. Холодильники з абсолютно однаковими технічними характеристиками, але вартість відрізняється у 5 разів. Це і є репутація виробника. Довіра до продукту, яка потім конвертується у довіру “готівкову”.”

Як зазначає Катерина Звєрєва, репутація розділяє компанії на успішні і не дуже.

Репутація – це завжди про гроші, а не завжди про миттєві продажі. Це системна і професійна робота.

УПОА – це об`єднання експортно орієнтованих компаній. Ми допомагаємо виробникам виходити на нові ринки, також у нас є аналітики, агро маркетологи,спеціалісти з управління репутацією, адже недооцінювати роль репутації у збільшенні продажів неможна.

Репутація – нематеріальний актив, який впливає на довіру до компанії і на продажі її продуктів

Директор з розвитку УПОА зазначила, що професійне управління репутацією– це серйозна наука. І тут треба розуміти, що репутація України, трейдера, галузі та виробника взаємопов’язані між собою. На сприйняття українських компаній іноземними покупцями та аудиторами впливають загальні стереотипи пов’язані з іміджем галузі і країни. Україна не має іміджу держави-експортера продуктів з високою доданою вартістю. Хоча якраз у галузі плодоовочівництва така продукція присутня.

Репутація країни, галузі буде ще більше впливати на репутацію окремого постачальника і навпаки.

“І тут, як кажуть, одна “паршива вівця” може знищити репутацію всієї галузі та країни. По суті, репутація – це нематеріальний актив, який впливає на довіру до компанії і врешті-решт впливає на продажі її продуктів. Саме репутація допомагає або заважає вам отримувати вигідні умови фінансування, залучати інвесторів та більш якісні й дешеві ресурси”,- пояснює Катерина Звєрєва.

Директор з розвитку УПОА підкреслює, що репутація – це той актив, який не придбати і не сформувати за один день і яким треба вміти керувати. “Передусім, це є системна робота – сформувати ділову репутацію компаніїдля залучення клієнтів з різних ринкових сегментів”,- повідомляє Катерина Звєрєва.

При цьому фахівець пояснює, що не варто плутати репутацію з іміджем компанії.

“Наприклад, є на ринку відома компанія, у неї нормальний імідж, але про власника ходять чутки, що він шахрай. Тож, його репутація буде на заваді роботи компанії. Заважатиме отримати доступні кредити, гроші інвесторів та залучити до співпраці міжнародні організації.

Інший приклад – у компанії є класний сайт, крутий менеджмент, але коли дзвониш – на дзвінки відповідає сумний, нечемний або некомпетентний  менеджер, який не орієнтувався у послугах. Тож,  всі зусилля побудови репутації зведено нанівець. Адже побудова репутації – це системна робота всіх членів команди сайту, позитивний імідж у ЗМІ, а репутація компанії в цьому разі одразу знижується”, – роз’яснює  нюанси репутаційних ризиків Катерина Звєрєва.

Репутація формується у діях, а не намірах

Фахівець також зазначила, що говорячи про репутацію варто розуміти, що це, передусім, дії і їх результати, а також постійна комунікацію, яка йде за діями.

“Лише у діях, а не намірах, формується репутація. На жаль, типовою ситуацією, яка не грає на руку українським виробникам та трейдерам на зовнішніх ринках є те, що наміри не завжди завершуються дією. Наприклад, ми в Українській плодоовочевій асоціації доволі часто організуємо експортні місії для виробників плодоовочевої продукції, B2B-зустрічі з імпортерами та мережами супермаркетів в інших країнах, поїздки на найбільші міжнародні галузеві виставки. Після зустрічей під час таких подій до України виробники вертаються з купою візитівок, контактів та обіцянок написати листа і надати свої пропозиції щодо обсягу та якості продукції. Але доволі часто такі обіцянки так  і залишаються лише наміром.

Буває й інша ситуація. До представників УПОА часто звертаються імпортери, зацікавлені у певній категорії продукції. Ми надаємо контакти виробників, а потім виявляється, що закордонний імпортер про щось домовлявся з нашим експортером, а останній у якийсь момент просто зник  – перестав відповідати на телефонні дзвінки та листи. Це типова ситуація, коли з якоїсь причини не вдалося виконати попередні домовленості. Але ж комунікація має тривати і це принципи ділової етики і ділової репутації”,- зазначає директор з розвитку УПОА.

В УПОА ми допомагаємо компаніям налагодити професійні контакти, знаходити контрагентів у різних країнах. У нас є аналітики, а також спеціалісти з управління репутацією.

Для того, щоб оцінити власні репутаційні можливості потрібно зробити певний аудит того, що є на сьогодні і де компанія хоче бути.

За запитом членів УПОА SMM-спеціалістами та спеціалістами з управління репутацією  була розроблена анкета для нових членів УПОА, яка дозволяє оцінити позиці компанії на ринку  – інструмент для управління репутацією і просування на ринок.

 

SEEDS.org.ua  за інформацією UkraineFood.org

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!