Рада ухвалила закон який дає старт реформам річкових перевезень в Україні
Верховна Рада ухвалила в другому читанні законопроект «Про внутрішній водний транспорт», який регулює правовідносини в цій галузі. Також метою прийняття законопроекту є встановлення економічних і організаційних основ діяльності внутрішнього водного транспорту.
«Прийняття проекту забезпечить уніфікацію термінології в галузі водного транспорту і виключення колізій у відповідній сфері законодавства», – йдеться у пояснювальній записці.
Як написав на своїй сторінці у Facebook народний депутат, голова підкомітету з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури, ідеолог і один із авторів закону про внутрішній водний транспорт Артем Ковальов, закон дає старт реформи річкових перевезень.
“Сьогодні дійсно історична подія! Верховна Рада прийняла у другому читанні Закон про внутрішній водний транспорт. Це великий галузевий євроінтеграційний закон над яким ми працювали останній рік. Це не вдавалось зробити останні 12 років. Ціла галузь не мала базового закону і державної підтримки, що призвело до занепаду річкової інфраструктури, яка зношена на 75%”, – написав Ковальов.
“Це перший крок до відкритого і конкурентного ринку вантажних і пасажирських перевезень по воді. А це: збільшення перевезень по воді, здешевлення логістики для бізнесу, розвиток суднобудування, нові підприємства та нові робочі місця, українські та іноземні інвестиції, модернізація річкової інфраструктури”, – написав він.
За інформацією міністра інфраструктури Владислава Криклія, прийнятий закон про водному транспорту дасть можливість відродити ефективну річкову логістику.
“Завдяки реалізації цього закону ми зможемо відродити найдешевший і екологічний спосіб доставки вантажів – річкові перевезення і створити ефективну річкову логістику”, – сказав він.
Що передбачає закон про водний транспорт
Законопроект передбачає створення Державного фонду внутрішніх водних шляхів в складі спеціального фонду державного бюджету України для забезпечення судноплавства.
«Джерелами формування зазначеного спеціального фонду Державного бюджету України плануються: відсоток коштів акцизного податку з вироблених в Україні пального, акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального, митних платежів, що сплачуються при приміщенні судів в митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами», – йдеться в пояснювальній записці до закону.
Відзначається, що кошти Державного фонду внутрішніх водних шляхів будуть направлятися на фінансове забезпечення обслуговування внутрішніх водних шляхів для утримання їх в судноплавному стані; будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання стратегічних об’єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту; здійснення заходів щодо забезпечення безпеки судноплавства на внутрішніх водних шляхах; навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства, функціонування, реконструкції, ремонту та розвитку річкової інформаційної системи; заходів з розвитку інфраструктури внутрішнього водного транспорту відповідно до державних програм; утримання, реконструкцію, ремонт, технічного переозброєння та охорону судноплавних гідротехнічних споруд (судноплавних шлюзів), а також витрати на використання цих споруд для пропуску судів.
Також наголошується, що основні новели, закладені в законопроект «Про внутрішній водний транспорт», сприяють інтеграції внутрішніх водних шляхів в інтермодальні логістичну схему, яка дозволить Україні посилити свою конкурентну позицію в транспортній системі країн-членів ЄС.
Згідно з пояснювальною запискою, прийняття закону сприятиме розвитку берегової інфраструктури внутрішнього водного транспорту, поліпшення стану річкового господарства, розвитку на конкурентних засадах ринку послуг у сфері внутрішнього водного транспорту і залученню інвестицій, переорієнтації вантажопотоків на екологічний транспорт та інше.
SEEDS.org.ua за інформацією УНІАН
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!