Попри складну логістику свіжа лохина з України подолала майже чотири тисячі кілометрів до країн ЄС
Нещодавно українські ягідники об’єдналися в Асоціацію «Виробники лохини України». Це стало важливим кроком до збільшення експорту української лохини до країн ЄС та всього світу, пише SEEDS.
Євгеній Рикун – засновник та власник ТОВ «ОРНІБЕРРІ» (ТМ ORNIBERRY), компанії, яка є членом Асоціації «Виробники лохини України», розповів про розвиток власної справи, цілі українських ягідників та експортний потенціал лохини на міжнародних ринках в інтерв’ю EastFruit.

– Пане Євгене, розкажіть, будь ласка, про компанію «ОРНІБЕРРІ». З чого ви починали, і що робить вашу компанію ефективною та унікальною на ринку ягід?
– Ідея створити ягідний бізнес прийшла у 2017 році, коли я відвідав невеличку плантацію лохини на Вінниччині. Оскільки у моїй родині вже кілька поколінь працює в аграрній сфері, я також з дитинства мріяв про власну справу, пов’язану із сільським господарством.
У 2018 році після детального дослідження та аналізу були закладені перші 12 гектарів плантації. Головною особливістю нашої компанії я вважаю те, що ми не стоїмо на місці. Щороку ми будуємо плани, ставимо цілі і перевершуємо їх.
Зараз наша плантація сягає 100 га лохини. Ми збільшили площу насаджень в кілька разів, збудували сучасне холодильне обладнання відповідно до наших об’ємів, хоча починали з невеликих партій для оптових ринків.
За 1 рік експортного досвіду ми одразу увійшли до топ-5 найбільших експортерів свіжої лохини в Україні. Також ми постачаємо продукцію до мереж українських супермаркетів під нашою ТМ ORNIBERRY, що теж є показником неабиякого зростання для нас.
Це результат титанічної праці нашої команди, абсолютно кожного учасника цього складного процесу. Звичайно, що ми стикалися та стикаємося з певними складнощами на нашому шляху: зовнішніми факторами, внутрішніми факторами, погодними умовами і т.д.
Було складно у 2022 році, початок повномасштабного вторгнення поставив під сумнів подальший ріст та розвиток, але ми вистояли, оскільки однією з моїх цілей та цілей компанії є розвиток українського ринку всередині та за межами держави.
Основним секретом успіху, я вважаю, є проста істина: потрібно любити і вірити в свою справу та мати команду, яка зацікавлена в розвитку та чудових результатах.
– Лохину яких основних сортів ви вирощуєте, чому ви обрали саме ці сорти? Наскільки важливо з самого початку висаджувати лохину експортних сортів?
– Ключовим фактором, який вказує на успішність такого проєкту є врожайність. Правильно підібраний сорт сприятиме високому та сталому врожаю.
Ми надаємо перевагу вирощуванню сортів відповідно до тенденцій ринку та вподобань споживачів. Основними з них є: Дюк, Спартан, Блюкроп, Блюголд, Торо й Еліот. Це ті сорти, які гарно себе зарекомендували в складі наших насаджень.
Стосовно вибору сортів лохини – це залежить від стратегії, планових об’ємів та можливого фінансування компанії.
– Де знаходиться основний ринок збуту вашої ягоди? Як ваша компанія контролює якість та свіжість продукції та які має обсяги ягоди?
– Контроль якості та свіжості продукції – це дуже складний та багатоетапний процес. Основними показниками якості та свіжості нашої продукції є наявність та щорічне поновлення багатьох основних та додаткових сертифікатів якості, висока врожайність з гектару та позитивні відгуки клієнтів щодо нашої ягоди.
За весь період існування плантації ми зібрали близько 800 тонн лохини, а передбачуваний об’єм на сезон 2025 року – 400 тонн. Ми плануємо постачати ягоду як і до наших українських покупців, так і експортувати її.
– Які переваги для вашої компанії та інших учасників принесе участь в роботі Асоціації «Виробники лохини України» та як це сприяє розвитку експорту лохини з України?
– Асоціація «Виробники лохини України» — це спільнота експертів і однодумців, які прагнуть розвивати українську галузь виробництва лохини. Наша місія — підвищувати якість та експортний потенціал лохини, об’єднуючи зусилля на всіх етапах: від вирощування до міжнародного збуту.
Читайте також: Україна вперше стала світовим лідером за показником чистого експорту замороженої малини
На мою думку, комунікувати, співпрацювати та ділитися досвідом з колегами є плюсом для розвитку експортного потенціалу підприємства. Основними перевагами бути частиною даної Асоціації є тематичні зустрічі, участь у міжнародних виставках для гідного представлення України на міжнародній арені та спільні цілі компаній-учасниць.
– Які перспективи ви бачите для вашої компанії на міжнародних ринках, і які країни є вашими основними цілями для експорту?
– Експорт є одним з ключових напрямів для «ОРНІБЕРРІ», оскільки об’єм ягоди щороку збільшується. Основними цілями для експорту є злагоджена співпраця з міжнародними партнерами, тобто наявність постійних клієнтів та можливість підписувати нові контракти.
Як показує наш досвід, незважаючи на складну логістику та наявність кордону з ЄС, є можливість доставляти продукцію якісно навіть у країни західної Європи, а це відстань близько 4000 км. «ОРНІБЕРРІ» обов’язково буде розширяти географію своїх клієнтів за межами Європи на умовах взаємовигідної співпраці для обох сторін.
Контакти для співпраці: + 380-98 599 99 78,
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!