Чому не варто експортувати спаржу і що потрібно врахувати при її вирощуванні?

0 91

Які нюанси варто врахувати фермерам, що планують вирощувати спаржу, і через які канали краще її продавати, розповів директор зі стратегії та розвитку ТОВ «Нікдарія» (TM iBerry) Євген Харлан під час Міжнародної конференції виробників спаржі, повідомляє SEEDS. Організатори події – Інститут овочівництва і баштанництва Національної академії аграрних наук України та Програма USAID з аграрного і сільського розвитку.

Вирощування спаржі може бути доповненням до основного бізнесу

Основний напрямок для ТОВ «Нікдарія» – це лохина, а не спаржа. В Україні ж найчастіше на ринку представлені виробники, які в основному займаються тільки безпосередньо спаржею.

«Сезон реалізації спаржі дуже маленький – займає 45-60 днів на рік. Тому, з точки зору розподілу ресурсів, це дуже складно. Також виникає психологічна складність, коли ти виторг отримуєш протягом місяця-двох на рік. А весь інший час потрібно займатися господарськими роботами. І в багатьох сільськогосподарських культурах ситуація дуже схожа. Щоб продовжити продуктивний період, варто вирощувати різні культури. Ягоду ми продаємо практично все літо, а сезон спаржі починається в травні. Це головна причина, чому ми почали займатися аспарагусом. Це фактично перший овоч, який з’являється на відкритому ґрунті. Завдяки спаржі ми маємо можливість на початку сезону залучити працівників, які надалі будуть працювати і на зборі лохини. Таким чином ми на місяць розширюємо сезон реалізації своєї продукції », – зазначає Євген Харлан.

Що необхідно фермеру для вирощування спаржі?

«Промислове вирощування спаржі неможливе без поливу, тому обов’язково варто обладнати крапельний полив. Систему добрив також потрібно подавати через нього. Дуже важливим є людський ресурс. Два рази на день йде збір культури. Якщо ви пропустили збір вранці або ввечері, то продукт вже буде неліквідним », – каже Євген Харлан.

У зв’язку з порівняно великими ресурсами, необхідними для вирощування аспарагуса (покупка ліній обрізки, холодильників та ін.), Євген Харлан радить диверсифікувати виробництво і займатися не тільки спаржею, а, наприклад, ще і ягодами або овочами.

Завдяки лідерам ринку, які закуповують якісне, дороге обладнання, вимоги торгових мереж до якості аспарагуса за останні роки зросла. Важливий не тільки зовнішній вигляд самої спаржі, а й пакування. Ціна неупакованої, несортованої спаржі значно менша.

Хороша новина: ринок спаржі в Україні тільки структурується. Це той напрямок, який тільки починає працювати і зайняти цю нішу вигідно. Також серед плюсів те, що виробники спаржі між собою спілкуються, підтримують одне одного.

«Безглуздо кожному підприємству будувати величезне виробництво. Компаніям в цьому плані потрібно інтегруватися. Це допоможе зробити виробництво дешевшим», – говорить Євген Харлан.

Де краще продавати спаржу?

«Сьогодні невигідно експортувати, адже ціна спаржі в Україні вища, ніж, скажімо, в ЄС. Продажі тримаються на хайпі – це модний продукт. Але виробників стає більше, тому з кожним роком маржинальність буде знижуватися. Проте, сьогодні варто орієнтуватися на внутрішній ринок », – зазначає фахівець.

SEEDS.org.ua

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!