Підрахунок ризиків і вільна ніша: українські тепличники діляться рецептами успішного старту
Перед початком власної справи дрібним фермерам варто ретельно прораховувати ризики. Важливо те, чи зможете ви забезпечити ту робочу силу, яка вам необхідна і яка з ніш у вашому регіоні є незаповнена, пише SEEDS.
Про це розповіла Світлана Бегей, власниця тепличного господарства «Полуничні пагорби» під час локдаун-конференції «Місцевий економічний розвиток у часи пандемії», яку організував проєкт CowBoyky: Український Дикий Захід.
«Полуничні пагорби» – господарство молоде, розповіла господиня. «Засновані ми були минулого року. Чому «Полуничні пагорби»? Ми маємо весняні тунелі. В цих тунелях на невеличких пагорбах у нас і росте полуничка. Полуничка у нас 4-х італійських сортів.
До карантину ми потрапили у такий цікавий час – повноцінно попрацювати не було змоги. Під час карантину працювати досить складно. Не було ярмарків не було можливості виїхати на базари», – згадує Світлана Бегей.
Хоч господарство молоде, однак господиня і її «Пагорби» стали вже впізнаваним брендом.
«Нас люди вже впізнають, знають нашу продукцію. Дякуючи соцмережам ми можемо себе рекламувати і позиціонувати.
Те що ми зараз маємо – це був такий маленький старт. Ми на цьому зупинятися не збираємося. Я хочу виходити на ширший ринок. Щоб більше людей з нами співпрацювали», – поділилася планами Світлана Бегей.
Початківцям-фермерам господиня полуничного господарства радить передусім прораховувати ризики і шукати вільні ніші.
«Ризики треба прораховувати дуже добре. Те, чи зможете ви забезпечити ту робочу силу, яка вам необхідна. На даний момент люди не мають можливості виїхати. Для мене, як для фермера, це добре – я можу запросити їх до себе на роботу. Але скоро потеплішає, всі шукають шляхи, щоб виїхати за кордон.
На даний момент ми даємо собі раду самі, але ми плануємо трошки розширюватися, виходити за межі і робоча сила нам буде потрібна. І в тому є велика проблема», – розповідає Світлана Бегей.
«Я б порадила вийти зі свого кола комфорту і щось робити для того, щоб свою мрію можна було втілити у реальність. За кордоном – то не є вихід. Треба щось робити в себе вдома.
Потрібно дивитися яка ніша у вашому регіоні є незаповнена.
Чим ви можете зайнятися таким, щоб ви були унікальні. Що б це приносило задоволення і вам, і оточенню», – додає господиня.
«В нашому регіоні полуницю вирощував фермер. Зараз він цим вже не займається. Відтак ми маємо можливість забезпечити ту пустку, яку хотіли б люди.
До нас приїжджало багато людей, переважно це наше, місцеве населення. Купували полуничку не виходячи з дому. Мені не потрібно було їхати на базар, стояти і торгувати.
Кожен мусить шукати для себе своє, щоб воно було дійсно рентабельне і заповнити ту нішу, яка є вільна у вашому регіоні», – переконана Світлана Бегей.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!