Олександр Ярещенко: Половина успіху у ягідному бізнесі полягає у правильному виборі сортів
Ягідний бізнес у сфері садівництва є одним з найбільш прибуткових та інвестиційно привабливих. Якщо ви збираєтесь ним займатися, ось проста формула: спочатку оцініть, куди будете продавати, а потім починайте проект. Такою порадою в ефірі AgroFM поділився Олександр Ярещенко, заступник директора із наукової роботи Інституту садівництва, селекціонер по ягідних культурах.
«Варто починати з кінця. Зробіть аналіз ринку, оцініть ніші, які ви можете заповнити. І тільки після того зрозумієте, що потрібно вирощувати, або чого вирощувати не варто. Ви бачите свою нішу, далі – будуєте стратегію продаж і тільки потім стартує проект: шукаєте садивний матеріал, готуєте ділянку, забезпечуєте інфраструктурні вимоги і т. д.», – розповідає фахівець.
Безумовно, великим підприємствам та тим, хто орієнтований на роботу з роздрібними мережами, необхідно утримувати весь ланцюжок – від збору до післязбиральної доробки: швидкого охолодження, сортування, упаковки і т. д.
Дрібніші виробники можуть працювати у різних форматах. Хтось робить перші спроби кооперації, аби проводити післязбиральну доробку на спільних потужностях. Хтось пробує працювати в форматі B2C, доставляти свою продукцію кінцевим споживачам напряму – торгувати на ринку, робити адресну доставку тощо. З великими обсягами так не попрацюєш, а от з малими це може бути вірною стратегію, якщо задіяти маркетинг.
Споживання ягід зростає у всьому світі. Стає важливим не тільки вживати в їжу те, що смачно, але й те, що приносить користь організму. Це серйозний драйвер для ягідної індустрії.
Дуже багато говорять про нішеві, малопоширені культури – як то ожина, жимолость, кизил. Вони дають плоди з високим вмістом біологічно активних речовин і регулярне їх споживання дозволяє організму виводи вільні радикали та інші шкідливі речовини. Це можна використовувати для просування.
Проте ягода, яку ви отримали в себе на полі – це ще не продукт. Це сировина. Навіть заморожена ягода часто є сировиною. От коли ви її відсортуєте, помістите в кінцеву упаковку з яскравою етикеткою, з інформацією про цю ягоду, створите свій бренд – тоді інша справа. Споживач бере в руки таку продукцію, і її хочеться купити. Саме за такий продукт можна отримати преміальну ціну.
Половина успіху ягідного бізнесу – це сорт. Зараз люди стає дуже вибагливими. Вони не просто хочуть малину, суницю, а хочуть конкретний сорт, який би відповідав усім сучасним вимогам: яскравий вигляд, привабливість, лежкоздатність. Та й смакові якості не на останньому місці. Раніше вони були такі не важливі – купляли очима, купляли тонами, навіть не куштуючи.
Купуючи саджанці, потурбуйтеся, щоб їх якість була підтверджена відповідними документами. В Україні вже з’явилися професійні розсадники плодових і ягідних, які дотримуються технології, вирощують здоровий садивний матеріал.
Вибір сортів величезний і виробникам є на чому зупинитися. Важливо, якого терміну достигання ви хочете отримати врожай, в якій зоні будете вирощувати тощо.
Окрім того, з новими сортами завжди треба проводити невелике сортовивчення. Висаджувати невелику площу і оцінити один-два врожаї, щоб зрозуміти, як веде себе сорт у вашій зоні.
SEEDS.org.ua за матеріалами agro.guide
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!