Новий старт для села: селянські господарства трансформуються у сімейні молочні ферми

0 960

Корів в українських селах стає дедалі менше, але не на сімейних молочних фермах. Цей новий для України тренд, який направлений на трансформацію особистих селянських господарств в ефективні сімейні ферми тільки набирає обертів. Так, лише за останні чотири роки до проєкту «Сімейні молочні ферми» долучилося 120 родин. Про це розповів Михайло Корилкевич, президент української кооперативної федерації, під час Міжнародної конференції «From Local to Global: суперфуди, технології, ринки», організованої агромедіа-агенцією SAPIENZA, повідомляє SEEDS.

За словами Михайла Корилкевича бізнес-модель проєкту передбачає поступовий рух-від локального до глобального. «На локальному рівні ми розвиваємо маленьку сімейну сироварню разом з сімейною молочною фермою. На глобальному – ми створюємо всеукраїнський інвестиційний проєкт, який взаємодіє з таким маленьким сімейним бізнесом.

Ми почали у 2007 році з великої промислової ферми. У 2017 році ми відкрили першу сімейну молочну ферму. В 2019 році ми заснували громадську спілку «Українська кооперативна федерація», а вже в 2020 році у нас було 65 сімейних молочних ферм.

Зараз наша мережа налічує 120 сімейних молочних ферм в 10 областях, а в 2027 році ми матимемо п’ять тисяч таких ферм по всій Україні», – розповідає Михайло Корилкевич.

За словами Михайла Корилкевича в 2030 році у планах проєкту залучити до проєкту стратегічного інвестора.

«Наш проєкт переслідує цілі сталого розвитку ООНу. Наша мета – п’ять тисяч сімейних молочних ферм, які будуть об’єднані в 90 регіональних кластерів. В останніх буде сформована вся необхідна для успішного бізнесу інфраструктура. Це все, загалом, створить понад 20 тисяч робочих місць. Прогнозована вартість проєкту 96,2 мільярди гривень. Його реалізація забезпечить виробництво – понад 10% молока країни і збереже, близько, 150 тисяч корів, які, до речі, зараз в Україні активно вирізаються», – додає Михайло Корилкевич.

Стартував проєкт «Сімейні молочні ферми» в західних областях України, відповідно, нині там знаходиться найбільше ферм. Однак, сьогодні проєкт стрімко розширює географію своєї присутності.

«Тепер ми пішли у Полтавську та Сумську область. У нас зараз ще 60 ферм на стадії будівництва, 50 очікують інвестицій і маємо 419 заявок на відкриття сімейних молочних ферм.

Масштаб вражаючий – вся країна. Ми замінюємо особисте селянське господарство на ефективну сімейну молочну ферму.

За різними даними в Україні більше мільйона господарств, які мають 1-2 корови. Це збиткова, фізично важка справа. Відповідно ми людям пропонуємо замінити неефективне особисте селянське господарство на сімейну ферму. Ця модель бізнесу технологічно інноваційна та прибуткова», – наголошує Михайло Корилкевич.

Переваги участі у такому проєкті разючі, додає фахівець. Учасникам сімейних молочних ферм надають не тільки різноманітну підтримку, а й гарантують збут молока та крафтової продукції.

«Бізнес-модель дуже хороша, тому, що ми гарантуємо сім’ї збут. Допомагаємо відкрити бізнес, забезпечуємо всім необхідним, щоб цей бізнес працював: коровами, обладнанням, технологіями, сервісом. Ми проводимо навчання, надаємо ветеринарну підтримку.

Також ми надаємо допомогу по оформленню дотацій, в отриманні кредитів на придбання ВРХ, обладнання та будівництво/реконструкцію корівника. У нас є багато експертів різних галузей, які допомагають сім’ям розвивати не тільки сімейний молочний бізнес, а й інші суміжні напрямки», – підкреслює Михайло Корилкевич.

«Наступний крок розвитку проєкту – молочний кластер. Ми не тільки допомагаємо створити в громаді мережу сімейних молочних ферм, а й формуємо цілу інфраструктуру, яка забезпечуватиме життєдіяльність цих ферм. Це і ветеринарний центр, і навчальний центр, і кормоцентр, і нетельне господарство.

А ще – це також молочний хаб, де сім’ї, які знаходяться в процесі переходу від особистого господарства до сімейної молочної ферми, здають молоко, а потім створюють сімейну молочну ферму», – каже експерт.

Серед обов’язкових елементів проєкту сімейних молочних ферм – сироварні, розповідає Михайло Корилкевич. Деякі з них вже набули такої популярності, що до них навідуються доволі імениті українці.

«Обов’язковий елемент кластеру – це невеличка крафтова сироварня. У такій сироварні сім’я сама розробляє рецепти сирів, робить їх з нашою допомогою. Один з прикладів – відома сироварня «Юнікасоль», яка реалізовує сьогодні близько 300 кілограмів сиру в місяць.

Нещодавно ми разом з відомим співаком Олегом Скрипкою підбирали там сири до кожного виду його вин. Олег вже кілька років випускає своє вино», – згадує Михайло Корилкевич.

«Наступний етап розвитку нашого проєкту – це франшиза. Її ми продаватимемо вже з наступного року. Відкриття ферми ми супроводжуємо від нуля, до запуску бізнесу і гарантуємо її окупність.

Ще один етап розвитку проєкту – це кластер, а саме, франшиза кластеру. Такий інструмент дуже цікавий великим промисловим фермам, молокозаводам, агрохолдингам. Кластер, в свою чергу, розвиває громаду. Якщо ми розвиваємо громаду – ми розвиваємо цілу країну», – переконаний президент української кооперативної федерації.

«Крім, франшизи, ми маємо ще один інструмент для підтримки фермерів. Це кредитна спілка. Її ми запустили буквально півтора місяця назад. Звернувшись до кредитної спілки сім’я матиме змогу отримати необхідне для розвитку бізнесу фінансування. Що дуже важливо, адже фермерам, а особливо, новоствореним господарствам практично неможливо отримати банківський кредит.

На кредитну спілку не накладено стільки обмежень, як на банки, відповідно спілка може видавати кредит не тільки існуючим підприємствам, а й новоствореним, що заборонено робити банкам.

 

Наразі ми вже видали 14 кредитів на суму понад мільйон гривень. Ми тільки почали діяльність і активно її розвиваємо», – додає Михайло Корилкевич.

«Дрібному бізнесу в селі цікаво співпрацювати з кредитною спілкою, тому, що вигідні умови – ставка 9% річних, якщо ти учасник проєкту «Сімейні молочні ферми».

Зараз ми активно ростемо, нам не вистачає коштів, тому мистворили інвестиційну платформу для залучення інвесторів. На початок жовтня в нашій спільності вже є 302 інвестори, які вклали понад 21 мільйон гривень в наш проєкт», – наголошує президент української кооперативної федерації.

SEEDS

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!