Максимальної прибутковості ягідний бізнес досягне завдяки маркетингу
Про те, чому варто інвестувати в ягідний бізнес і де виробнику шукати додану вартість, розповів експерт ягідного ринку, інвестиційний банкір і власник компанії S.B.Frozen Foods Андрій Жуков під час конференції “Збільшення прибутку в агробізнесі”, організованої агромедіа-агенцією SAPIENZA 29 жовтня 2019 року в Києві.
Андрій Жуков відзначив значний прогрес у розвитку ягідного ринку України, який вдалося досягти за останні 5 років як на ринку свіжої, так і на ринку замороженої і переробленої ягоди.
“Ягідний бізнес – інвестиційно приваблива ніша агробізнесу. Хочу сказати, що в 2018 році тільки переробка малини в Україні склала близько 10 тис. тонн. Це рекордний показник не тільки для нашої країни, але і всієї Європи.
При цьому основними конкурентами на ринку є Польща, Сербія, Бельгія, мають досить багато ягідних садів і виробництв переробки. Проте, Україні вдалося здійснити прорив в даному сегменті ягідного бізнесу”, – зазначив фахівець ринку.
На ринку сформувався стійкий тренд на споживання лохини
Бізнесмен також підкреслив, що динаміка експорту свіжих ягід з України говорить про те, що на ринку сформувався стійкий тренд на збільшення споживання лохини. Це пояснюється попитом на дану ягоду в Європі, де вона асоціюється, перш за все, зі здоровим способом життя. Тому сьогодні багато фермерів почали займати цю нішу, вирощуючи ягоду.
Андрій Жуков також зазначив збільшені можливості ягідного бізнесу з постачання продукції на віддалені ринки збуту завдяки авіапоставкам.
Виробник розповів, що його компанія спільно з партнерами побудувала завод з переробки ягід в Івано-Франківській області, інвестувавши більше $ 1,5 млн. Проте побудувати завод – це не головне. Головне – налагодити процеси, підібрати команду, знайти надійних партнерів і ринки реалізації.
Андрій зазначив, що серед українських ягідників існує стереотип, що створенням доданої вартості є переробка продукції або ж велика кількість виробленої ягоди. “Це не так. Наприклад, в минулому році Україна експортувала малини на 30% більше, в результаті отримавши прибуток на 5% менше.
Максимальну прибутковість в ягідному бізнесі можна досягти, завдяки маркетингу: створення конкурентного продукту, привабливою упаковки, доставки ягоди споживачеві в будь-яке місце в будь-який час. При цьому ваша продукція повинна бути преміальної якості, а бренд впізнаваним. Тобто, маркетинг – це наше все.
Як приклад скажу, що маржинальність врожаю пшениці та соняшнику – $200-300 з га, а маржа з 3 га малини на третій рік після посадки – $25-30 тис. Таку прибуток реально отримати при сукупності факторів: при грамотному підході до вибору сортів, наявності поливу і правильної технології вирощування”, – підкреслив Андрій Жуков.
Професіонал ягідного ринку також звернув увагу учасників конференції на проблему недостатнього рівня або ж повної відсутності маркетингу при просуванні продукції українських ягідників. Як приклад він навів виробництво малини.
“Україна пропонує саму дешевою малину в світі. При цьому кожен фермер недоотримує 10-12 грн/кг через низький розуміння сучасних підходів до просування експорту. Потенційно ж виробник може отримувати ціну $3-4 за кг”, – зазначив власник S.B. Frozen Foods.
При цьому, на думку Андрія Жукова, істотно знизити витрати на маркетинг і збільшити обсяг бізнесу українським виробникам ягоди могла б допомогти кооперація між собою.
“Кооперація дає не тільки широкі можливості по просуванню бренду для учасників кооперативу, а й також з побудови холодильних потужностей для зберігання, ліній упаковки, сертифікації, що часто є непосильним завданням для однієї конкретно взятої компанії з причини високої вартості обладнання та послуг.
Крім того, тільки завдяки кооперації малі виробники ягоди можуть сформувати необхідні обсяги товарних партій продукції для експорту і самостійно вийти на зовнішні ринки минаючи посередників”, – зазначив Андрій Жуков.
SEEDS.org.ua за інформацією EastFruit
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!