Майже 65% плодово-ягідної продукції не доходить до українського споживача
Ми з вами не бачимо на прилавках майже третину вирощеної для нас плодово-ягідної продукції: вона просто втрачається. Причин такого явища кілька.
Як розповіла доктор технічних наук, професор Таврійського державного агротехнологічного університету Олеся Присс, в Україні майже 65% всієї вирощеної плодово-ягідної продукції не доходить до споживача. Такі дані було наведено під час практикум-дискусії на тему фруктового довголіття. Оприлюднила їх прес-служба Асоціації «Ягідництво України».
Підраховано, що 30-35% вирощеної продукції втрачається ще під час первинної обробки, і це відбувається через невідповідність її стандартам якості. Під час збуту втрачається 10%. Але навіть під час зберігання та реалізації споживачеві губиться ще 25-30%.
Такі показники зависокі. Як показує досвід Нідерландів, наприклад, втрати продукції можуть не перевищувати 35%.
Що заважає Україні досягати кращого показника? Це дефіцит тари для зберігання, порушення температурного режиму до і під час завантаження продукції в транспорт, неякісне пакування, транспортування без охолодження, багаторазове перевантаження. Крім того, на кожному етапі у нас особливості конкретного продукту не враховуються.
Зменшити втрати цілком можливо за рахунок сучасних технологій. Тут спеціалісти радять використовувати у сховищах дві основні речовини: етилен і 1-метилциклопропен (МСР). Завдяки цьому збільшується тривалість «життя» ягоди до 8 тижнів.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!