Лохина з України збільшила присутність на європейських полицях
Українська лохина не тільки збільшила присутність на європейських полицях, а й зберегла кращу ніж в минулому році ціну на внутрішньому ринку України. Про це в коментарі для SEEDS розповів президент Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Тарас Баштанник.
«Якщо розбити на основні культури, то лохина цьому році суттєво більше поїхала на експорт. У цьому заслуга найкрупніших українських виробників і експортерів.
Це дозволило не тільки збільшити присутність української лохини на європейських полицях, але й зберегла хорошу ціну на 20% вищу, ніж в минулому році на внутрішньому ринку України, тому що ринок трошки звільнився для дрібніших і середніх виробників та для тих, хто на експорт не відправляв.
По малині ринок змінився в гіршу сторону по ціні, але це ніяк не пов’язано з війною, це пов’язано з абсолютно очікуваним плановим перевиробництвом на ринку малини, яке ми спостерігали останніх два-три роки. Тому це все було закономірно», – вважає Тарас Баштанник.
На його думку під час другого року війни бізнес особливо не змінився. Принаймні не змінився в гіршу сторону. Всі чинники, які були присутніми на ринку, були зумовлені саме ринком, а не війною.
Читайте також: Підвищення температури ґрунту загрожує врожаям і сприяє нагріванню повітря
«Ринок по малині був прогнозовано невисокий по цінах. Нічого тут нового і дивного немає. Наступного року має бути певне коригування в бік вищої ціни на малину, але не суттєво: 15-20% не більше.
По лохині я думаю, що Україна продовжить нарощувати свою присутність Європію в світі з точки зору експорту, тому мені здається, що ринок лохини можна очікувати на рівні цього року. Принаймні це такий оптимістичний, хороший сценарій», – переконаний президент УПОА.
Зовсім інша ситуація була цього сезону з суницею садовою, яка отримала значне коригування з боку Херсонщини.
«По суниці садовій ринок традиційно свіжий був жвавий і активний, а експорту – не жвавий і не активний, як це відбувається вже досить багато років, тому що там є висока конкуренція з боку замороженої суниці з Єгипту, Марокко і Тунісу. Тому там українським виробникам дуже важко конкурувати, майже неможливо.
Тому, фактично, питання стоїть тільки в тому, щоб пропонувати ягоду на свіжий ринок. Але після ситуації, сподіваюся тимчасової, з Херсоном, ринок свіжої суниці не такий вже і перенасичений.
Як буде далі протягом сезону в плані зберігання свіжих фруктів та заморожених ягід, – не знаю. Що буде з електроенергією, можна тільки здогадуватися, але я впевнений, що українські аграрії виявляться більш підготовлені щодо можливих відключень електроенергії і так далі», – прогнозує Тарас Баштанник.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!