Леонід Панарін: Для успішного експорту солодкого перцю пріоритетним є якість продукції та екологічність упаковки
У цьому році в Україні в Херсонській області місцеві фермерські господарства “Панарін-Агро” та “Лідер-Агрі” встановили національний рекорд.На площі 79 гектарів вони виростили 112 гібридів солодкого перцю. Досягнення було офіційно зафіксовано в Книзі рекордів України як найбільша плантація солодкого перцю.
Леонід Панарін, власник фермерського господарства «Панарін-Агро» в бізнесі з вирощування перцю вже 4 роки. За цей час встиг попрацювати на внутрішньому ринку і вийти на зовнішній. Географія експорту – прибалтійські країни: Латвія та Естонія, але основним імпортером є Білорусь. Туди відправляється близько 15% продукції. За словами фермера, середня експортна ціна українського перцю вищої якості – 14 грн / кг ($ 0,50 за кг).
Проблеми експорту
Маркет-орієнтованість та реалізація вирощеної продукції – основні питання для українських фермерів. Леонід Панарін розповідає, що перець продають через посередників. Причина в тому, що молодому фермерському господарству без свого логістичного центру вийти самостійно на експорт нелегко. «Без своїх представників, продавати на зовнішні ринки – велика проблема, селяни не застраховані від банального обману», – коментує він.
Також фермер говорить про високу конкуренцію в плодоовочевому бізнесі на зовнішніх ринках. «Іспанський, єгипетський, польський перець вирощуються в закритому грунті, там і ціна інша. Ми реалізуємо товар, який не поступається тепличному за якістю, тільки ціна у нас в 2-3 рази нижче. Невідомо, як наш товар продається через посередників. Можливо, вони купують у нас його дешево, як перець відкритого грунту, а продають за ціною тепличного», – ділиться Леонід Панарін.
Фермерам варто приділяти більше уваги маркетингу плодоовочевої продукції, щоб бути конкурентними і за ціною, і за якістю на зовнішніх ринках.
Якість і упаковка
Для експорту пріоритетним залишається якість продукції та екологічність упаковки. В цьому плані господарство дотримується всіх вимог. «Упаковка у нас – “Євротара”. Паперовий екологічний ящик, поки без логотипів, тому що здаємо через посередників. Робимо спеціальний сертифікат, який видають фітосанітарна, карантинна служба після того, як продукція пройшла перевірку на пестициди і нітрати. Дотримуємось вимог і до форми: перець повинен бути рівним, без механічних пошкоджень», – зазначає Леонід Панарін.
На думку фермера, для повноцінної і ефективної роботи виробників, необхідні зміни в законодавчих підходах, щоб всі процедури були більш простими і прозорими для агровиробників. Тоді фермери почнуть вирощувати продукцію європейської якості і продавати її на світових ринках за конкурентною ціною.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!