Куди експортувати цибулю, та чому варто вирощувати буряк?
Середнім та великим виробникам овочів або об’єднанням малих виробників невигідно працювати лише на внутрішній ринок. Висока конкуренція та відсутність чіткого планування часто призводить до обвалу цін і збитків. Така ситуація цього року спостерігалась на Херсонщині, де фермери виростили занадто багато огірків та не могли їх продати, тому залишали у полі чи згодовували тваринам.
Подібних ризиків можна уникнути, виходячи на зовнішні ринки, вважає економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак. Таку думку фахівець висловив під час конференції «Овочі та фрукти України-2021», організованої проектом «АПК-Інформ: овочі та фрукти», спільно з EasFruit та Українською плодоовочевою асоціацією (УПОА), повідомляє SEEDS.
“Цибуля була завжди глобальним продуктом. У нас відкривається “під боком” величезний ринок – Африка. Нідерланди щорічно продають в Африку від 600 до 800 тис. тонн цибулі. Скільки б з такого експорту могла мати Україна? Хтось каже, що нічого, оскільки, для порівняння, у Нідерландах налагоджені контейнерні лінії, продукція дешева і т.д. Але ми вже починаємо продавати, оскільки на Африканському ринку можна знайти ніші. Як тільки ми нарощуємо обсяги торгівлі, відразу зменшуються витрати на логістику. Якщо ми дотримуємося стандартів, інвестуємо в доробку, якщо ще в полі ця цибуля якісна, то відразу є з чим працювати. Якщо ж виробник овочів залежить від внутрішнього ринку, то є низка проблем. Наприклад, виробили трохи більше, ніж потрібно – нікуди продати, ціни впали”, – говорить Андрій Ярмак.
Що ж до інших трендів, якими можуть скористатися українські виробники овочів, фахівець виділяє зростання популярності червоного буряка.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram“Буряк, сік на основі бурякового соку – це тренд. Треба цим користуватися”, – зазначив економіст інвестиційного департаменту ФАО.
Youtube та Підписуйтесь!