Карантин може стати справжньою катастрофою для ягідників України

0 300

Досвід Італії показує, що за часів жорсткого карантину продаж продукції, котра швидко псується знижується. Люди намагаються рідше виходити з дому і відвідувати торгові точки, тому продажі таких товарів, як суниця садова, вже зараз різко знижуються, попереджає Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО).

“Замість суниці, споживачі Італії вважають за краще купувати більше цитрусових, яблук та інших товарів, які можна зберігати тиждень і більше в домашніх умовах. При цьому зниження цін не робить істотного впливу на стимулювання продажів, так як в даному випадку ключовою причиною зниження попиту є абсолютно інший фактор.

Проте, італійські фермери ціни все-таки знижують, тому що і експортні відвантаження ускладнені, з урахуванням серйозних проблем з логістикою”, – зазначає Андрій Ярмак.

Експерт також підкреслив, що ситуація в Україні та інших країнах Східної Європи з продажем ягід, може бути ще гіршою, ніж в Італії через специфіку роздрібної торгівлі.

“За різними оцінками, продаж суниці садової в Україні та Молдові через мережі супермаркетів і магазини роздрібної торгівлі ледь перевищують 4-5% від обсягу продажів, а в Грузії – навіть менше. В Італії ж через супермаркети та інші форми організованої роздрібної торгівлі, продається більш 60-70% всієї ягоди.

Заборона роботи роздрібних ринків в деяких регіонах України може бути справжньою катастрофою для реалізації свіжої ягоди, і це може торкнутися, перш за все, суниці садової, якщо карантин триватиме до початку сезону”, – зазначає Андрій Ярмак.

Що ж стосується ягоди для заморозки, то і тут можуть бути певні проблеми. Справа в тому, що в минулому сезоні багато заморозчиків в Україні переоцінили обсяги ринку і перспективи ціноутворення на заморожену суницю садову. Збільшення відвантажень замороженої суниці садової в ЄС з країн Північної Африки призвело до падіння цін і стагнації ринку.

Тому, навіть зараз, у деяких заморозчиків є непродані залишки ягоди з 2019 року. Тому, можливо, що ціни на ягоду для заморозки не будуть дуже високими. А якщо ще й пропозицію на свіжому ринку знизиться, і збільшиться пропозиція ягоди для переробки, то ціни можуть знизитися ще істотніше.

“Не варто також забувати і про зниження доходів населення, яке вже відбулося внаслідок різкого зниження ділової активності. Ягоди не є ключовим і незамінним продуктом для небагатого споживача, а значить, їх споживання майже точно знизиться. Навіть якщо до моменту початку збирання жимолості, суниці, малини, лохини і ожини скасують карантин, то купівельна спроможність населення буде істотно нижчою, ніж в 2019 році. і цей фактор теж буде чинити істотний тиск на ціни”, – прогнозує економіст ФАО.


Нагадаємо, що завтра, 26 березня, Андрій Ярмак візьме участь в онлайн-вебінарі “Як змінюються правила ведення агробізнесу через пандемію Covid-19 і карантину”, який проведе агромедіа-агенція Sapienza.media. Під час вебінару можна буде почути практичні поради та прогнози щодо подальшого розвитку ситуації від Андрія Ярмака і власника плодоовочевої компанії S.B. Frоzen Foods Андрія Жукова.

Початок онлайн-вебінару 26 березня об 11.00 (за київським часом).

Зареєструватися на вебінар можна за посиланням>>

Участь в онлайн-вебінарі безкоштовна за попередньої реєстрації. Кількість учасників обмежена. Реєстрація відкрита до 18.00, 25.03.

SAPIENZA.Media запрошує усіх учасників українського агроринку, фахівців галузі приєднатися до заходу, що має стати платформою з вирішення основних проблем агробізнесу.

Реєстрація на онлайн-вебінар відбувається за посиланням>>

З питань участі в заході можна звертатися за телефоном +38(099) 737-17-92

 

SEEDS.org.ua  за інформацією EastFruit

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!