Іван Котяш: Технологія заморозки дає багато можливостей щодо подальшої переробки та реалізації плодоовочевої продукції

0 639

Про експортні можливості України у сегменті заморожування плодоовочевої продукції, підходи в переробці та необхідність кооперації в подальшій переробці нішевих продуктів, під час свого виступу в ході п’ятої загальнонаціональної конференції “Мільйон з гектара”, розповів засновник компанії Ukrainian Fresh & Frozen Products Іван Котяш. Подробиці читайте на SEEDS.  

Як зазначив у своєму виступі Іван Котяш, переробка продуктів у вигляді сушки і заморозки дають можливість зберегти урожай і працювати з ним в наступні декілька років, наприклад, переробляти, фасувати тощо.

“Заморозка — це не лише експорт. Український ринок величезний. Можна заморожувати абсолютно все і в подальшому продавати, тисячами тонн. На сьогоднішній день, я навіть маю сумніви, що експорт є більш вигідним. У нас можна вигідно продавати заморожені ягоди, овочі, гриби тощо, в кафе та ресторани”, – зазначив фахівець.

Експортувати варто туди, де пропонують найвищу ціну за українську продукцію

“В цьому році в Україні стрімко ростуть об’єми замороженої продукції на експорт. Якщо розглядати структуру експорту заморожених ягід у 2018 році на прикладі суниці садової, малини та лохини, то лідируючу позицію по імпорту займає Польща. Це зумовлено тим, що Польща — найближча до України і логістика туди найзручніша”, – відзначає експерт.

За даними І. Котяша, 64% суниці садової Україна експортує в Польщу, далі йде Франція (8%) і Австрія (6%). 54% експорту малини відбувається так само до Польщі, до Чехії продається 14% та до Німеччини — 6%.

Можна відзначити й те, що, наприклад, Бельгія, Нідерланди і Франція менше купують українську заморожену продукцію, але тим не менше ціна, яку пропонують ці ринки є значно вищою.

“Це говорить про те, що краще робити акцент в експорті не на Чехію і Польщу, куди всі продають. Взагалі, у них величезні об’єми своїх садів і українську ягоду вони не вважають дуже цінною”, – говорить І. Котяш.

 

Правильні технології для високої якості продукції та кооперація, як можливість розвитку фермерства

За словами Івана Котяша, особливу увагу треба звертати на логістику, адже від неї залежить якість ягоди.

Він також наголосив, що не варто економити на якості заморозки і в першу чергу вибирати підприємства, які знаходяться найближче до поля.

На сьогоднішній день правильною заморозкою є шоковий метод. Для дотримання технології ягоди спочатку відправляють в камеру попереднього охолодження, а вже потім — в камеру шокової заморозки, де температура  37С нижче нуля.

“Під час такої заморозки кристали не руйнують структуру ягід, зберігаються корисні речовини і не розмножуються бактерії”, – говорить фахівець.

Для уникнення подальших рекламацій на продукцію, експерт рекомендує допускати замовника до процесу заморозки, тоді він має змогу пересвідчитися в якості, чистоті і чесності постачальника.

“У нас не перший рік працюють представники контролю якості самого замовника, завдяки цьому вони бачать процес, якщо їх щось не влаштовує, ми вирішуємо питання на місці”, – розповів засновник UFP.

Він також звернув увагу учасників конференції, що багато компаній беруть на заморозку сировину у кількості 10 тонн. Але ж, це великі об’єми для середнього та малого фермера. В такому випадку, експерт говорить про необхідність кооперації.

“Великі підприємства не хочуть мати справу з дрібним фермером, їм це не вигідно. Тому, кооперація необхідна, щоб підприємствам було зручно працювати з агровиробником”,- резюмував Іван Котяш.

 

SEEDS, Ярослава Коломієць

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!